Zakaj so mala in srednje velika podjetja najbolj izpostavljena kibernetskim napadom - in kako se lahko bolje pripravite?

Ljubljana, Slovenija | 18 december 2023

Posledice kibernetskih napadov so pogosto bolj resne za mala in srednje velika podjetja kot za velika podjetja. Zakaj so mala in srednje velika podjetja najbolj ranljiva za kibernetske napade, kako se lahko ti napadi preprečijo, in kako se lahko mala in srednje velika podjetja izognejo hujšim posledicam kibernetskih napadov?


Le 16% malih in srednje velikih podjetij se meni, da so zelo dobro pripravljena na morebitne kibernetske napade, medtem ko se 92% malih in srednje velikih podjetij zaveda nevarnosti, ki jo predstavlja kibernetski kriminal, 43% pa jih je v zadnjih dveh letih doživelo kibernetski napad. Zdi se torej, da težava ni v tem, da grožnja ni poznana, temveč v splošnem pomanjkanju vsega, kar je potrebno za obrambo pred grožnjami: zadostnih proračunov, usposobljenega osebja, ustrezne obrambne strategije in varnostne infrastrukture IT. 
Zaradi pomanjkanja teh elementov so mala in srednje velika podjetja lažja potencialna tarča kot večje organizacije, ki imajo običajno boljše vire. Poleg tega kibernetski kriminalci radi izkoriščajo mala in srednje velika podjetja za dostop do večjih organizacij, s katerimi ta sodelujejo in jim zaupajo.
Še huje je, da za mala in srednje velika podjetja ni težavno le preprečevanje napadov, temveč lahko zaradi pomanjkanja sredstev težje obvladajo tudi uspešen napad. To vključuje upravljanje z ugledom, sodelovanje z regulatorji (in potrebo po tem kdaj in kako poročati o incidentu), skupaj z učinkovitim obveščanjem strank, partnerjev in dobaviteljev itd.
Če upoštevamo te točke, je jasno, kako se mala in srednje velika podjetja težko spopadajo s posledicami kibernetskih napadov, kot so izgubljeno zaupanje strank, škoda na ugledu in finančne izgube.
 
Varnostne grožnje za mala in srednje velika podjetja
Kibernetski kriminalci pri kibernetskih napadih na mala in srednje velika podjetja pogosto izkoriščajo ranljivosti v sistemih, na primer programsko opremo brez varnostnih posodobitev. Kibernetski kriminalci nato te ranljivosti uporabijo za napade na vaše IT sisteme z različnimi metodami in tehnologijami. Te vključujejo viruse, ki lahko prikrito prevzamejo nadzor nad vašimi sistemi, vohunijo za vašimi občutljivimi podatki in dejavnostmi ali kriminalcem omogočijo, da vam ukradejo denar ali sredstva. S tem je pogosto povezana zahteva po odkupnini, da bi dobili nazaj svoje podatke ali da bi blokirani IT sistemi spet delovali. 
Zelo pogosta oblika kibernetskega napada je socialni inženiring. Pri tem se izkorišča človeške lastnosti, kot sta zaupanje ali spoštovanje. Kibernetski kriminalci se izdajajo za ugledne ali pooblaščene osebe, da bi prek vaših zaposlenih pridobili občutljive informacije.
Tudi zaradi neprevidnih notranjih praks lahko občutljivi podatki zlahka pridejo v roke nepooblaščenim osebam, na primer uporaba gesel, ki jih je mogoče zlahka uganiti, ali beležk/opomnikov, ki se uporabljajo po pisarnah in jih je mogoče zlahka prebrati ali ukrasti.
 
Preventiva je boljša kot zdravljenje
Čeprav se lahko vrsta potencialnih kibernetskih groženj zdi zastrašujoča, je razumevanje osnov ravnanja kibernetskih kriminalcev in vaših potencialnih ranljivosti dober način za načrtovanje obrambnih ukrepov. 
Najprej postavite temo kibernetske varnosti na prvo mesto dnevnega reda in poskrbite, da bo kibernetska varnost obravnavana v upravnem odboru, saj lahko posledice vplivajo ne le na celotno organizacijo, temveč vam v skladu z NIS2 in GDPR grozijo tudi resne kazni. Zato je pomembno, da je o vsakem takem napadu nemudoma obveščena vodstvena ekipa, ki nadzoruje obrambo in zmanjševanje posledic. Prav tako imejte pripravljen načrt za najhujši scenarij, če postanete žrtev napada. 
Če sami niste strokovnjak za kibernetsko varnost in ne znate izvajati ukrepov, kot so upravljanje popravkov, politika upravljanja gesel ali večfaktorsko preverjanje pristnosti, morate poiskati zaupanja vrednega strokovnega partnerja za IT varnost, ki vam bo stal ob strani. Ta bo poskrbel za prave ukrepe za preprečitev uspešnega napada.
 

Slovarček

Upravljanje popravkov: Zagotavljanje, da je programska oprema vašega podjetja vedno posodobljena in da so posodobitve nameščene takoj, ko so na voljo, da se zagotovi zaščita pred najnovejšimi znanimi grožnjami. 

Politika upravljanja gesel: V tem primeru lahko določite na primer najmanjšo dolžino gesla, kombinacijo velikih/malih črk, številk, simbolov ali obvezno ponastavitev gesel v rednih časovnih obdobjih.

Večfaktorsko preverjanje pristnosti: Lahko vključuje kombinacijo metod preverjanja pristnosti, kot so geslo/PIN, koda poslana na pametni telefon, in prstni odtis ali prepoznava obraza. 
 

Pravni vidik
Poleg zaščite lastnega poslovanja organizacije morate biti pozorni tudi na zaščito shranjenih podatkov o strankah in partnerjih ter upoštevati vse ustrezne predpise o varnosti podatkov in kibernetski varnosti, kot sta NIS2 in GDPR.

Medtem ko uredba GDPR velja od leta 2018 in je trdno zasidrana v naši kolektivni zavesti, je posodobljena direktiva EU o varnosti omrežij in informacij (NIS2) začela veljati 16. januarja 2023, nova pravila pa bodo v zakonodajo vseh držav EU vključena do oktobra 2024. Zaskrbljujoče je, da je na to pripravljena le tretjina (34%) organizacij.

Če so osebni podatki izgubljeni ali ukradeni in niso vzpostavljeni ustrezni zaščitni ukrepi, lahko to povzroči visoke globe ter izgubo ugleda in zaupanja.
 
Bi morali skleniti kibernetsko zavarovanje?
Finančne posledice kibernetskega napada so lahko nedvomno zelo drage. Mala podjetja za obnovitev normalnega delovanja v povprečju porabijo 875.000 EUR na napad, kar je strošek, ki ga lahko brez resnega vpliva na poslovanje prenese le malo malih in srednje velikih podjetij.

Kljub temu številna mala in srednje velika podjetja še vedno nimajo sklenjene kibernetske zavarovalne police. V Združenem kraljestvu je na primer leta 2022 imelo 56,2% srednje velikih podjetij, 40,0% malih podjetij in 16,8% mikro podjetij sklenjeno kibernetsko zavarovalno polico.

Glede na nenehno razvijajoče se okolje groženj je treba močno spodbujati sklenitev zavarovalne police kibernetskega zavarovanja, ki organizacijam pomaga kriti velike stroške kibernetskega napada (pravni stroški, krizno komuniciranje, odškodnine prizadetim tretjim osebam itd.) 

Vendar pa vpliv napada na poslovanje in ugled daleč presega tisto, kar krije zavarovanje. Zato je nujno, da ima podjetje ustrezne zaščitne ukrepe za obrambo pred kibernetskim napadom in ublažitev njegovih posledic. Pravzaprav bo brez tega težko pridobiti ustrezno zavarovalno polico, saj zavarovalnice razumljivo nerade sklepajo zavarovanja za stranke, ki nimajo ustreznih ukrepov za preprečevanje ali vsaj odvračanje kibernetskih napadov.

Preprosto povedano, kibernetsko zavarovanje ni alternativa robustni varnostni infrastrukturi in upravljanju, temveč je dopolnilna zaščita, če bi napad presegel obrambo in bi bil uspešen pri doseganju svojih ciljev.
 
Zagotovite si profesionalno podporo strokovnega partnerja za varnost
Čeprav boste s tem člankom bolje razumeli tveganja kibernetske varnosti, številna mala in srednje velika podjetja nimajo dovolj sredstev, da bi sama poskrbela za varnost. Zato bodo morala poiskati ustreznega partnerja, ki bo razumel njihove boleče točke in potrebe, hkrati pa bo zagotovil strokovno svetovanje in tehnično znanje za zagotovitev ustrezne in cenovno dostopne varnostne rešitve.

Konica Minolta to v celoti razume, saj ima 20 let izkušenj pri zadovoljevanju varnostnih potreb malih in srednje velikih podjetij. Imamo impresiven nabor strokovnega znanja s področja IT, od kibernetske varnosti in omrežij do upravljanih tiskalniških rešitev, inteligentnih video rešitev in najnovejših zelo varnih rešitev v oblaku za popolno varnostno kopiranje. 

Naša ekipa vam bo pomagala raziskati vaše varnostne zahteve in poiskati prave rešitve za vaš proračun in potrebe, ki bodo temeljile na premišljenem odločanju in popolnem upoštevanju donosnosti naložbe. Ker se bodo te potrebe še naprej razvijale in rasle skupaj z vašim podjetjem, to vključuje tudi stalno ocenjevanje in pregledovanje, da bi zagotovili, da bo temu ustrezala tudi vaša varnost.

Konica Minolta Slovenija in Konica Minolta

Konica Minolta Slovenija, d.o.o. s sedežem v Ljubljani je hčerinsko podjetje družbe Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH s sedežem v Langenhagnu v Nemčiji, ki je hčerinsko podjetje v popolni lasti družbe Konica Minolta Inc. s sedežem v Tokiu na Japonskem. Konica Minolta s svojim edinstvenim strokovnim znanjem na področju slikovne obdelave, obdelave podatkov in odločanja na podlagi podatkov ustvarja ustrezne rešitve za svoje stranke - mala in srednje velika podjetja, velika podjetja in javni sektor - ter rešuje vprašanja, s katerimi se sooča družba.

 

Konica Minolta kot ponudnik rešitev za digitalno delovno okolje svojim strankam pomaga prepoznati in izkoristiti potencial, ki ga skriva digitalizacija, ter doseči naslednjo stopnjo digitalne zrelosti organizacije s ponovnim razmislekom o delovnem okolju. V podporo 'inteligentnemu povezanemu delovnemu mestu' Konica Minolta ponuja storitve v oblaku, IT, upravljanje tiskanja in video rešitev za delo na daljavo, sodelovanje, upravljanje delovnih procesov ter avtomatizacijo in varnost. Uspešnost podjetja pri spodbujanju preobrazbe je potrdila tudi družba IDC, saj je v raziskavi 'IDC MarketScape: Worldwide Print Transformation 2023 Vendor Assessment' družbo Konica Minolta imenovala za 'vodilno' na področju transformacije tiskanja. Konica Minolta je od leta 2021 Microsoftov globalni partner (Microsoft Global Managed Partner).

 

Konica Minolta s ponudbo Igniting Print Possibilities pomaga ponudnikom tiska, grafičnim ustvarjalcem in lastnikom blagovnih znamk maksimalno izkoristiti avtomatizacijo delovnega procesa za povečanje učinkovitosti. Podjetje zagotavlja svetovanje v vseh komunikacijskih zadevah ter vrhunske sisteme za profesionalni tisk za proizvodnjo, pakiranje in etikete. Naprave za dodelavo ustvarjajo tiskarske izdelke, ki izstopajo in ustvarjajo dodano vrednost. Konica Minolta se že več kot desetletje uveljavlja kot vodilna na trgu produkcijskega tiska v Evropi (InfoSource).

 

Za vse več organizacij je uspeh danes več kot le ozka opredelitev finančne blaginje - vključuje tudi varovanje okolja in pozitiven vpliv na zaposlene ter družbo. Konica Minolta se je s svojo zavezanostjo ciljem trajnostnega razvoja (Sustainable Development Goals - SDG) zavezala, da bo dosledno sledila svojim ciljem na področju trajnosti in družbene odgovornosti.

 

Podjetje je bilo večkrat prepoznano zaradi svoje bogate zgodovine družbenega prispevka ter zaradi prizadevanj za doseganje ciljev trajnostnega razvoja v celotni poslovni in dobavni verigi. Konica Minolta je prejela zlato priznanje 'GOLD Level Recognition Medal' v okviru trajnostnih ocen EcoVadis za leto 2024.

 

Konica Minolta je za svoje storitve na daljavo prejela prestižno nagrado 'Buyers Lab (BLI) 2023-2024 Pacesetter Award in Remote Service for the Western European market', ki jo podeljuje Keypoint Intelligence.

 

Podjetje Konica Minolta Business Solutions Europe je zastopano s podružnicami in distributerji v več kot 80 državah v Evropi, Srednji Aziji, na Bližnjem vzhodu in v Afriki. Konica Minolta Europe z več kot 8.800 zaposlenimi (od aprila 2024) je v poslovnem letu 2023/2024 ustvarila več kot 2,13 milijarde EUR čistih prihodkov od prodaje.

 

Po vsem svetu ima podjetje več kot 40.000 zaposlenih in posluje v več kot 150 državah.

 

Izrazi in imena izdelkov so lahko blagovne znamke ali registrirane blagovne znamke ustreznih lastnikov in so s tem priznani.

Kontakt

Kontakt

Matjaž Babnik

Vodja marketinga

Stiki z javnostjo

matjaz.babnik@konicaminolta.si

+38615680500

ŽELITE VEČ INFORMACIJ?
KONTAKTIRAJTE NAS!