Deli
Najti prave, torej visoko usposobljene strokovnjake, ki jih podjetja potrebujejo na poti do uspeha, je eden največjih izzivov s katerim se podjetja srečujejo danes. V svetovnem merilu je ta vojna za talente vedno večje breme, tako za velika kot za srednja in mala podjetja.
In tudi, ko ste strokovnjaka dobili, se vojna ne konča. Naslednji izziv predtavlja, kako jih obdržati. Če morajo visoko usposobljeni strokovnjaki opravljati ponavljajoče se naloge in opravila, ki zavzamejo več kot polovico njihovega dragocenega delovnega časa zelo težko. Namreč, raziskava Workfronta je pokazala, da se za opravljanje primarnih nalog z dodano vrednostjo porabi le 43% delovnega dne.[1]
Brez dvoma mora tudi ponavljajoče se naloge nekdo opraviti, ali še bolje nekaj. Robotska avtomatizacija procesov (RPA - Robotic Process Automation) lahko prevzame številne od teh nalog. Predstavljajte si, da se takšne naloge obdelujejo samodejno, brez tega da bi zaposlene ovirale pri ustvarjanju prave vrednosti za podjetje. Zaposleni morajo imeti prostor in čas, da se osredotočajo na spodbujanje svoje ustvarjalnosti in optimizacijo delovnih procesov in poslovanja.
Robotska avtomatizacija procesov lahko posname naloge, ki jih zaposleni izvaja in jih v prihodnje ponavlja. S tem je robot sposoben hitro in učinkovito izvajati ponavljajoče se naloge brez dodane vrednosti, hkrati pa s tem zmanjšamo možnost napak. Konica Minolta strankam pomaga prepoznati potencialne prednosti RPA in ga ustrezno vpeljati v poslovanje.
Konica Minolta sodeluje z vodilnimi ponudniki robotske avtomatizacije procesov kot so UiPath, Automation Anywhere in Kofax. Tako lahko strankam ponudimo rešitev pisano na kožo podjetja.
[1] Vir: State of Work 2020; workfront; 2019; https://www.workfront.com/sites/default/files/resource/file_pdf/2019-09/sow-report-2020.pdf
Delo danes se zelo razlikuje od dela včeraj. Tudi delo jutri bo drugačno kot je delo danes. Vsak tehnološki napredek korenito poseže v način dela. Tudi robotska avtomatizacija procesov ima ta potencial. Vas zanima več? Prenesite si našo belo knjigo o RPA.
Ljudje so najdragocenejše 'premoženje' vsakega podjetja. Zaposleni so ključnega pomena za razvoj in uspeh podjetja. A žal pogosto obtičijo pri izvajanju vsakdanjih in ponavljajočih se opravil, kar jim jemlje čas in energijo za dragoceno delo z dodano vrednostjo. Ko so se pojavile pobude za digitalno preobrazbo, je bil cilj jasen: pomagati podjetjem posodobiti poslovanje in izboljšati procese. Takšne pobude so bile usmerjene od zgoraj navzdol in so se osredotočale na sisteme in delovne procese. Vendar pa je imel od zgoraj navzdol pristop temeljno pomanjkljivost. Ko so podjetja vlagala v nove tehnologije, se je zapletenost povečevala. Razdrobljeni sistemi so zaposlenim prinesli novo delo, namesto, da bi jim ga olajšali. Zato so zaposleni pogosto začeli iskati bližnjice. Kakršne koli dodatne koristi je hitro izničila naraščajoča zapletenost. Raziskava družbe McKinsey & Company je pokazala, da le 16 % vodilnih v podjetju pravi, da so bila prizadevanja za digitalno preobrazbo v njihovem podjetju uspešna. Izzivi klasične digitalne preobrazbe so nas pripeljali do novega pristopa, od 'spodaj navzgor'. Ta pristop poganjajo zaposleni, ki se dnevno od blizu soočajo z izzivi pri opravljanju sovjega dela. Naš pristop k robotski avtomatizaciji procesov (RPA - Robotic Process Automation) temelji na zaposlenih in rešuje njihove operativne težave.
V nekaj kratkih letih so se programski roboti v podjetjih spremenili iz 'novitete' v nekaj, kar je po mnenju večine vodilnih v podjetjih bistveno za njihov nadaljnji uspeh. Robotska avtomatizacija procesov (RPA - Robotic Process Automation) podjetjem z uporabo programskih robotov omogoča avtomatizacijo dela. Roboti prevzamejo izvajanje rutinskih opravil in nalog ljudi. Posledično lahko zaposleni več časa namenijo za dejavnosti, pri katerih do izraza pridejo njihove dragocene in edinstvene človeške lastnosti in sposobnosti. Rezultat? Večje zadovoljstvo zaposlenih pri opravljanju svojega dela in pomemben poslovni učinek za podjetje. Glede na nedavno raziskavo družbe IDC, 4 od 5 vodstvenih delavcev navaja, da so glavne prednosti RPA:
Zaposleni si želijo delati z roboti: po nedavni raziskavi družbe IDC, 71 % zaposlenih optimistično gleda na vpliv avtomatizacije na njihovo vsakodnevno delo. Z robotom za vsakega, zaposleni opravijo več dela in se osredotočijo na delo z dodano vrednostjo. Zaposleni lahko z roboti sodelujejo na več načinov:
Ko bodo zaposleni začeli delati z roboti in predlagali nove zamisli, bodo nekateri naredili dodaten korak in izdelali svoje lastne avtomatizacije. Polno avtomatizirano podjetje zagotavlja orodja, ki zaposlenim omogočajo hitro uresničitev njihovih zamisli o avtomatizaciji. Če omogočite zaposlenim, da ustvarijo lastne avtomatizacije - bodisi zase ali za sodelavce - lahko podjetja avtomatizirajo procese in opravila, na katera morda niti ne bi pomislila. Kako to stori polno avtomatizirano podjetje?
Podjetja morajo zagotoviti, da so vse avtomatizacije, ki jih ustvarijo zaposleni, skladne in upoštevajo vsa pravila in politike podjetja. Za obvladovanje tveganj in zagotavljanje skladnosti podjetja, je nujno pred začetkom izvajanja programa vzpostaviti ustrezne protokole upravljanja za program avtomatizacije. Kako to stori polno avtomatizirano podjetje? UiPath zagotavlja celovite kontrole v podjetju, ki ekipam za upravljanje omogočajo orodja za:
Če želijo podjetja zagotoviti robota vsakemu zaposlenemu in demokratizirati inovacije, morajo storiti tri korake:
Raziskava IDC je pokazala, da 80 % odločevalcev, ki so uvedli RPA, zaposlenim zagotavlja dostop do orodij, ki jim omogočajo avtomatizacijo dela. Z drugimi besedami, vodje se danes zavedajo pomena vključevanja zaposlenih v pobude za avtomatizacijo. Prednosti za podjetja, ki bodo uveljavila 'robot za vsakega zaposlenega'. Sprostitev prihrankov pri stroških in učinkovitosti. Študije, ki jih je izvedlo podjetje UiPath, kažejo, da lahko le nekaj avtomatizacij zaposlenim prihrani od 20 do 25 minut na dan. To pomeni en delovni dan na mesec ali skoraj 85 ur na leto. To pomnožite s številom vaših zaposlenih in zlahka boste izračunali vaše prihranke, ki niso majhni. Hkrati se s tem v podjetjih ustvarijo nove zmogljivosti, kar omogoča preusmeritev zaposlenih k bolj strateškim nalogam. Izboljšanje operativne učinkovitosti. Robot za vsakega zaposlenega je nosilec digitalne preobrazbe na vsakem namizju. To izboljša operativno učinkovitost, zagotavlja visoko raven kakovosti projektov in na vseh ravneh vnaša agilnost, kar podjetjem pomaga uspešno krmariti v časih negotovosti. Izboljšanje zadovoljstva zaposlenih in strank. Če zaposlenim sprostite čas za bolj ustvarjalno in vredno delo, jim pomagate doseči boljše ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem, ter večje zadovoljstvo pri delu. Posledično lahko podjetje lažje zaposli in zadrži najboljše kadre. Poleg tega imajo zaposleni, ki delajo s strankami, več časa za zagotavljanje boljših in bolj prilagojenih izkušenj za stranke.
Vsako podjetje ima svojo edinstveno kulturo, procese in potrebe. Uvajanje robota za vsakega zaposlenega in demokratizacija inovacij zahtevata natančno načrtovanje, ki se ujema s strategijo vsakega podjetja, zato se bodo posebnosti razlikovale. Na podlagi izkušenj priporočamo, da podjetja pri izvajanju sledijo petim bistvenim korakom.
Januarja 2022 smo organizirali webinar o robotski avtomatizaciji procesov. Poleg teoretičnega dela, si v webinarju lahko ogledate tudi primer iz prakse. Gospod Žan Zadnikar, Process Analyst / RPA Developer iz Banka Sparkasse d.d., vam bo v praksi pokazal, kako jim RPA pomaga pri njihovem poslovanju.