Kaj morajo podjetja danes vedeti o prihodnosti trga dela

Ljubljana, Slovenija | 21 junij 2021

Trg dela že vpliva na prihodnost dela. Preberite si najnovejše trende in izzive, ki jih morajo poznati vodje v podjetjih.

Digitalizacija, globalizacija in demografske spremembe spreminjajo trg dela in postavljajo podjetja pred nove izzive. Hkrati pa prihodnost dela ponuja tudi priložnosti. Zato je pomembno, da mala in srednja podjetje razumejo, kako se razvija svet dela in na kaj morajo biti pozorna.


Prihodnost dela je že danes vseprisotna. Naj gre za podjetje, ministrstvo za delo in socialne zadeve, fundacijo, mednarodno svetovalno podjetje ali koncern, vsi poskušajo razumeti kako bomo delali v prihodnosti. Vsi si želijo biti čim bolje pripravljeni in imeti načrt za čas, ko bo prihodnost postala sedanjost.

Demografske spremembe: zaposleni so vedno starejši.
Eden ključnih dejavnikov, ki bodo v prihodnosti spremenili trg dela je demografija. Povprečna starost v Evropi se zvišuje, prav tako pa tudi zaposlenih. Do leta 2030 se bosta tako mlado prebivalstvo kot število ljudi v srednjih letih močno zmanjšala. Po drugi strani pa se bo znatno povečal delež starejših ljudi. Posledica bo drastično zmanjšanje števila zaposlenih starih od 18 do 54 let in čedalje večja konkurenca za mlade zaposlene.

Hkrati postaja vse bolj opazen trend, ki ga raziskovalci opažajo že nekaj časa. V nasprotju celo z 20. stoletjem, je zaposlenih čedalje več žensk. To pomeni, da bo v prihodnosti vse več žensk v vseh starostnih skupinah opravljalo poklicno dejavnost. Podjetja morajo biti pripravljena tudi na to priložnost. Med moškimi se zaradi demografskih sprememb povečuje le skupina zaposlenih, ki so praznovali vsaj 55 rojstni dan.

Edinstvena priložnost: izdelki in storitve višje kakovosti.
Na trg dela bo v prihodnosti vplivala tudi globalizacija. Ta  razbija ustaljene vzorce svetovnega gospodarstva. V tem kontekstu se gospodarska središča, ki so bila desetletja v Evropi ali ZDA, vse bolj selijo v Azijo. Tudi v prihodnosti bodo podjetja tako kot sedaj, selila proizvodnjo v države, kjer so stroški dela bistveno nižji. Zato se v tujini ustvarjajo delovna mesta, ki zahtevajo minimalno usposobljenost in znanje, v nasprotju z Nemčijo in preostalo Evropo, kjer je zaposlenih vse več ljudi z dobro stopnjo usposabljanja in izobrazbe. S takšno ravnjo znanja in usposobljenosti je skoraj neizogibno, da se zagotovijo izdelki in storitve višje kakovosti.

Globalizacija pa ne spreminja le profilov delovnih mest in žarišč proizvodnje. Zaradi tega je vedno večja tudi konkurenca. Posledica je "tekoči trak" tehničnih inovacij in vse večja produktivnost. Le podjetja, ki lahko temu sledijo, imajo priložnost za uspešno prihodnost.

Digitalizacija ustvarja nova delovna mesta.gains-and-losses-work-market.jpg
Poleg globalizacije je pomemben dejavnik za prihodnost trga dela tudi digitalizacija. Najprej, strah pred "močjo" strojev ni upravičen. Čeprav bo zaradi avtomatizacije in drugih tehnologij izginilo veliko delovnih mest, bo ustvarjanje novih izravnalo izginotje teh delovnih mest. Grafika na primer prikazuje, kako se bo to razmerje spreminjalo v Nemčiji od danes do leta 2035. Podobna slika bo v celotni Evropi oziroma v zahodnem svetu.

Digitalizacija tako ustvarja več priložnosti za kvalificirane strokovnjake in zlasti visokokvalificirane zaposlene. Poleg tega ustvarja povsem nove poklicne panoge. Organizacija za gospodarsko sodelovanje in razvoj (OECD) predvideva, da bo 65 % danes otrok, v prihodnosti opravljalo dela, ki trenutno sploh ne obstajajo.

Predvsem se bo v podjetjih povečalo povpraševanje po delovnih mestih, ki vključujejo raziskovanje, komunikacijo, ustvarjalnost, odločanje in usklajevanje.

Vse več ljudi bo delalo v podjetniških storitvah, v svetovalnem, pravnem, upravnem, inženirskem in informacijskem sektorju. Ponudniki finančnih storitev ter zdravstveni in socialni sektor rastejo. Kreativna in komunikacijska industrija prav tako doživlja razcvet zaposlovanja, zlasti na področju oglaševanja in trženja.

Opisi delovnih mest za dinozavre.
Že danes obstajajo nove poklicne kategorije, ki še nimajo kvalifikacij, ker ni ustreznih izobraževalnih vsebin. Vendar pa obstajajo delovni profili s svetlo prihodnostjo, ki jih bo prej ali slej zaposlilo veliko podjetij. Tukaj je seznam nekaj njih:
- menedžer e-trgovine,
- UX oblikovalec,
- podatkovni znanstvenik,
- menedžer dobavne verige,
- razvijalec mobilnih tehnologij,
- strokovnjak za kibernetsko varnost,
- ustvarjalec vsebine,
- IT trener,
- razvijalec aplikacij,
- strokovnjak za SEO.

Drugi delovni profili se bodo prilagodili in sobivali s prihodnjimi tehnologijami, ali pa bodo popolnoma izginili.
Še posebej se bodo morali preusmeriti zaposleni v tradicionalnih predelovalnih panogah, npr. v papirništvu in tiskarstvu, trgovini in prometu ter javni upravi. Na primer:
- zaposleni v trgovini na debelo in drobno,
- pisarniški uslužbenci,
- telefonski operaterji,
- zaposleni v nabavi,
- zaposleni v proizvodnji,
- bančni uslužbenci,
- zaposleni v gostinstvu,
- zaposleni v skladišču,
- mehanika,
- zaposleni v transportu.

V prihodnosti bodo njihove naloge opravljali roboti, umetna inteligenca ali izpopolnjena programska oprema. Avtomatizacijo uporabljajo zlasti podjetja, ki vedno proizvajajo z enakimi delovnimi postopki.

Na splošno digitalizacija in demografija bogatita prihodnost trga dela. Ker bo dolgoročno približno 3,5 milijona manj zaposlenih, lahko novi izumi in tehnologije nadomestijo ali dopolnijo manjkajoče kadre. Ker stroji pomagajo delavcem pri fizično zahtevnih dejavnostih, na primer v gradbeništvu in zdravstvu, bosta oba trenda zmanjšala ozka grla pomanjkanja strokovnega osebja.

Pravi način odziva podjetij na preobrazbo.
Mala in srednje velika podjetja veljajo za temelj gospodarstva. Da bi bila dobro pripravljena na prihodnje izzive, se morajo še bolje seznaniti z digitalnimi inovacijami. Če želijo še naprej izpolnjevali želje strank, potrebujejo digitalno znanje in izkušnje. Zaposlitev potrebnih strokovnjakov je neizogibna nuja. Podjetja ne smejo podcenjevati časa, potrebnega za to prilagoditev.

Ponovno je treba razmisliti tudi o vlogi delodajalca, ki se nenehno in temeljito spreminja. V prihodnosti bodo iskali in zaposlovali predvsem kadre, ki imajo človeške lastnosti in jih avtomatizacija in umetna inteligenca ne moreta nadomestiti. Tehnologija ne nadomešča ljudi, temveč jih na vedno več področjih le podpira.

Zaposleni postajajo vse bolj zahtevni.
Podjetja se morajo prilagoditi tudi novim željam in pričakovanjem zaposlenih. Svet idej na trgu dela v prihodnosti bo drugačen.

Pri izbiri delovnega mesta se mladi v veliki meri osredotočajo na smiselnost dejavnosti. Hkrati se zvestoba delodajalcem zmanjšuje, zato bo v prihodnosti vse pogostejše "preskakovanje" med zaposlitvami oziroma delodajalci. V tem kontekstu je "hvaležen" stil vodenja zelo pomemben za ohranitev zaposlenih. Vodje/menedžerji zadržijo svoje sodelavce v podjetju tako, da podpirajo njihove osebne sposobnosti in prednosti. Poleg tega je vseživljenjsko učenje prednostna naloga številnih zaposlenih. Zato morajo podjetja zaposlenim zagotoviti stalen dostop do dobrega usposabljanja in nadaljnjega izobraževanja.

Na vodstveni ravni je treba ponovno preučiti ne le način vodenja, temveč tudi prihodnje metode dela, ki jih je treba za zaposlene oblikovati na bolj prožen način. Na primer, fleksibilna organizacija projektov lahko nadomesti toge in zakoreninjene delovne postopke. Predvsem zaposleni na začetku kariere bi raje sami odločali o tem, kje in kdaj bodo delali, ter iskali nova in navdihujoča delovna mesta.


Konica Minolta

 

Pot podjetja Konica Minolta se je začela pred 150 leti z vizijo, da bi delali drugače. Ustvarjamo inovacije v dobro družbe in sveta. Isti namen, ki nas je gnal naprej takrat, nas žene naprej tudi zdaj.

 

Konica Minolta Slovenija, d.o.o. s sedežem v Ljubljani je hčerinska družba Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH s sedežem v Langenhagnu v Nemčiji, ta je pa hčerinska družba Konica Minolta Inc., Tokio, Japonska. Konica Minolta s svojim edinstvenim strokovnim znanjem na področju upodabljanja (tiskanje, skeniranje, kopiranje), obdelave podatkov in odločanja na podlagi podatkov, ustvarja rešitve za svoje stranke - mala in srednje velika podjetja, velika podjetja in javni sektor - ter rešuje vprašanja, s katerimi se sooča družba.

 

Konica Minolta kot ponudnik rešitev za digitalna delovna okolja svojim strankam pomaga prepoznati in izkoristiti potencial, ki ga skriva digitalizacija, ter doseči naslednjo stopnjo digitalne zrelosti organizacije. V podporo "inteligentnemu povezanemu delovnemu mestu" Konica Minolta ponuja storitve v oblaku, IT, upravljanja tiskanja in video rešitev za delo na daljavo, sodelovanje, upravljanje ter avtomatizacijo delovnih procesov in varnost. Uspešnost podjetja pri spodbujanju preobrazbe je potrdila tudi družba IDC, saj je v raziskavi "IDC MarketScape, v poročilu "Worldwide Print Transformation 2020 Vendor Assessment" navedeno, da je Konica Minolta "globalno priznana kot vodilna na področju transformacije tiskanja". Konica Minolta je od leta 2021 tudi Microsoftov globalni partner.

 

Konica Minolta s ponudbo Igniting Print Possibilities pomaga tiskarnam in drugim ponudnikom storitev tiska maksimalno izkoristiti avtomatizacijo delovnih procesov za povečanje učinkovitosti. Podjetje zagotavlja vrhunske sisteme za digitalni produkcijski tisk, za tisk na embalažo in za tisk etiket. Naprave za dodelavo ustvarjajo tiskarske izdelke, ki izstopajo in ustvarjajo dodano vrednost. Konica Minolta se že več kot desetletje uveljavlja kot vodilna na trgu produkcijskega tiska v Evropi (InfoSource).

 

Za vse več organizacij je danes uspeh več kot le ozka opredelitev finančnega izkaza - vključuje tudi varovanje okolja in pozitiven vpliv na zaposlene ter družbo. Konica Minolta se je s svojo zavezanostjo ciljem trajnostnega razvoja zavezala, da bo dosledno sledila svojim ciljem na področju trajnosti in družbene odgovornosti. Podjetje je bilo večkrat prepoznano zaradi svoje bogate zgodovine družbenega prispevka ter zaradi prizadevanj za doseganje ciljev trajnostnega razvoja v celotni poslovni in dobavni verigi. Konica Minolta je uvrščena na seznam "2022 Global 100 Most Sustainable Corporations in the World" in je prejela najvišjo stopnjo na lestvici EcoVadis Sustainabilty Ratings.

 

Konica Minolta je za svoj inovativni pristop storitvam, ki odlično dopolnjuje njihove naprave, prejela prestižno nagrado "Buyers Lab PaceSetter Award for Serviceability and Support 2020/2021" podjetja Keypoint Intelligence.

 

Konica Minolta Slovenija zaposluje 51 predanih strokovnjakov (november 2022), ki na slovenskem trgu skrbijo za več kot 3.000 pogodbenih strank in aktivno promovirajo vse vertikale poslovanja. Na evropskem nivoju je podjetje Konica Minolta Business Solutions Europe zastopano s podružnicami in distributerji v več kot 80 državah v Evropi, Srednji Aziji, na Bližnjem vzhodu in v Afriki. S približno 8.700 zaposlenimi (april 2022) je Konica Minolta Europe v poslovnem letu 2021/2022 ustvarila več kot 1,9 milijarde evrov čiste prodaje. Po vsem svetu ima podjetje več kot 39.000 zaposlenih in posluje v več kot 150 državah.

 

Izrazi in imena izdelkov so lahko blagovne znamke ali registrirane blagovne znamke ustreznih lastnikov in so s tem priznani.

Kontakt

Kontakt

Matjaž Babnik

Vodja marketinga

Stiki z javnostjo

matjaz.babnik@konicaminolta.si

01 568 05 11

ŽELITE VEČ INFORMACIJ? KONTAKTIRAJTE NAS!