Vpliv globalnega pomanjkanja čipov se še naprej odraža v dobavni verigi v IT sektorju.

Ljubljana, Slovenija | 21 julij 2021

Industrija polprevodnikov je letos zabeležila rekordne številke, vseeno pa jo še vedno hromijo omejitve zmogljivosti. Za potrošnike, tako zasebne kot poslovne, to pomeni daljše čakalne dobe in mnogokrat višje cene.

Prenosni računalniki, telefoni, tablični računalniki, strežniki, tiskalniki in multifunkcijski tiskalniki, skratka naprave, ki nam omogočajo povezavo s sodelavci, delo na daljavo, sodelovanje oziroma normalno poslovanje podjetij, so bile v zadnjem letu zelo iskane. To je bila velika zmaga za industrijo polprevodnikov, saj proizvaja čipe, ki poganjajo vse te naprave.


Najnovejši podatki, ki jih je objavila družba IDC, ki izvaja neodvisne analize v tehnološkem sektorju kažejo, da se je svetovna prodaja polprevodnikov v letu 2020 povečala na ogromnih 464 milijard dolarjev, kar je skoraj 11-odstotno povečanje v primerjavi z letom 2019. 
 
Ni znakov, da bi se trend obrnil, saj IDC napoveduje, da se bo trg povečal še za 12,5 % in leta 2021 dosegel 522 milijard dolarjev. K temu bodo prispevali tako zasebni kot poslovni potrošniki, ki bodo z nezaslišano hitrostjo še naprej kupovali digitalne izdelke, uporabljali podatke in uporabljali storitve v oblaku.
 
Konica Minolta Slovenija nima težav z dobavo svoje opreme!
 
Lagal bi, če bi rekel, da trenutna situacija na trgu polprevodnikov ne vpliva tudi na nas. Ampak, Konica Minolta je globalno podjetje in njeno hčerinsko podjetje Konica Minolta Slovenija, ki je največji ponudnik tiskalnikov in multifunkcijskih tiskalnikov za poslovno rabo v Sloveniji, sta se na trenutno pomanjkanje dobro pripravili. Že dovolj zgodaj je koncern povečal proizvodne kapacitete, s čimer je zagotovil zadostno število aparatov. Za razliko od številnih drugih ponudnikov tovrstne opreme v Sloveniji, ki se že soočajo v velikimi težavami z dobavo, smo zato bili v poziciji, da smo si tudi na lokalnem nivoju zagotovili dovolj veliko število najbolj prodajanih modelov multifunkcijskih tiskalnikov in nimamo težav z dobavami. Na kratko, pri nas aparat kupite ali najamete in ga dobite takoj, brez čakanja.

Boštjan Kavčnik, direktor Konica Minolta Slovenija


Izdelki, kot so osebni računalniki, so imeli osrednjo vlogo pri zagonu skokovitega povečanja prodaje čipov. Dobave polprevodnikov, ki poganjajo računalniške sisteme, so se v primerjavi z letom 2019 povečale za več kot 17 %, predvsem zaradi zahtev dela na daljavo in spletnega učenja.
 
LETO, KI GA JE ZAZNAMOVALO ZASKRBLJUJOČE POMANJKANJE
Kljub navidezno dobrim rezultatom pa na področju polprevodnikov ni vse rožnato. Industrija ni bila pripravljena na porast povpraševanja, ki ga je delno sprožila pandemija COVID-19. Posledično so že več mesecev dobavne verige motene zaradi omejene razpoložljivosti čipov. Z drugimi besedami, industrija polprevodnikov deluje na meji zmogljivosti. 
 
"Podobno kot prometni zastoj in učinek valovanja, bo motnja v dobavni verigi polprevodnikov, vplivala na celotno dobavno verigo," so dejali pri IDC.
 
Prodajalci osebnih računalnikov se s pomanjkanjem sestavnih delov soočajo že od drugega četrtletja 2020, in ker se povpraševanje še naprej povečuje, se zamude pričakujejo tudi do konca letošnjega leta. S podobnimi težavami se soočajo tudi številni ponudniki tiskalnikov in multifunkcijskih tiskalnikov za poslovno, kot tudi za domačo rabo. 
 
"Pomanjkanje čipov bo verjetno vplivalo na razpoložljivost elektronskih naprav in na stroške," je povedal Brandon Kulik, direktor podjetja Deloitte Consulting. "In ko govorimo o elektronskih napravah, daleč presegamo osebne računalnike in tiskalnike. Vključiti moramo tudi potrošniške izdelke, kot so gospodinjski aparati, domača omrežja in nosljive naprave, navsezadnje tudi avtomobili."

Pri vseh teh vrstah izdelkov se morajo potrošniki soočiti z realnostjo čakanja na izdelke in v številnih primerih plačati višje cene.
 
Kulik pravi, da bi lahko tveganje pomanjkanja čipov na koncu vplivalo na večino podjetij. "Vpliv na podjetja je morda bolj zanimiv kot na potrošnike, saj podjetja potrebujejo večjo podatkovno zmogljivost kot kdaj koli prej: da lahko oskrbujejo stranke, izvajajo dejavnosti ter ustvarjajo in dobavljajo izdelke."
 
Dramatičnega pomanjkanja v tem segmentu za enkrat še ni opaziti, vendar je Kulik opozoril, da bi se to lahko kmalu spremenilo. 
 
Ciklična narava industrije pomeni, da bo ponudba sčasoma dohitela povpraševanje, vendar je eksplozija prodaje polprevodnikov ponovno poudarila trend, ki so ga strokovnjaki zaznavali že več let: uporabniki in podjetja konzumirajo podatke s hitrostjo, ki je veliko večja, kot jo lahko vzdržijo predvidene zmogljivosti polprevodniškega sektorja.

Konica Minolta

 

Pot podjetja Konica Minolta se je začela pred 150 leti z vizijo, da bi delali drugače. Ustvarjamo inovacije v dobro družbe in sveta. Isti namen, ki nas je gnal naprej takrat, nas žene naprej tudi zdaj.

 

Konica Minolta Slovenija, d.o.o. s sedežem v Ljubljani je hčerinska družba Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH s sedežem v Langenhagnu v Nemčiji, ta je pa hčerinska družba Konica Minolta Inc., Tokio, Japonska. Konica Minolta s svojim edinstvenim strokovnim znanjem na področju upodabljanja (tiskanje, skeniranje, kopiranje), obdelave podatkov in odločanja na podlagi podatkov, ustvarja rešitve za svoje stranke - mala in srednje velika podjetja, velika podjetja in javni sektor - ter rešuje vprašanja, s katerimi se sooča družba.

 

Konica Minolta kot ponudnik rešitev za digitalna delovna okolja svojim strankam pomaga prepoznati in izkoristiti potencial, ki ga skriva digitalizacija, ter doseči naslednjo stopnjo digitalne zrelosti organizacije. V podporo "inteligentnemu povezanemu delovnemu mestu" Konica Minolta ponuja storitve v oblaku, IT, upravljanja tiskanja in video rešitev za delo na daljavo, sodelovanje, upravljanje ter avtomatizacijo delovnih procesov in varnost. Uspešnost podjetja pri spodbujanju preobrazbe je potrdila tudi družba IDC, saj je v raziskavi "IDC MarketScape, v poročilu "Worldwide Print Transformation 2020 Vendor Assessment" navedeno, da je Konica Minolta "globalno priznana kot vodilna na področju transformacije tiskanja". Konica Minolta je od leta 2021 tudi Microsoftov globalni partner.

 

Konica Minolta s ponudbo Igniting Print Possibilities pomaga tiskarnam in drugim ponudnikom storitev tiska maksimalno izkoristiti avtomatizacijo delovnih procesov za povečanje učinkovitosti. Podjetje zagotavlja vrhunske sisteme za digitalni produkcijski tisk, za tisk na embalažo in za tisk etiket. Naprave za dodelavo ustvarjajo tiskarske izdelke, ki izstopajo in ustvarjajo dodano vrednost. Konica Minolta se že več kot desetletje uveljavlja kot vodilna na trgu produkcijskega tiska v Evropi (InfoSource).

 

Za vse več organizacij je danes uspeh več kot le ozka opredelitev finančnega izkaza - vključuje tudi varovanje okolja in pozitiven vpliv na zaposlene ter družbo. Konica Minolta se je s svojo zavezanostjo ciljem trajnostnega razvoja zavezala, da bo dosledno sledila svojim ciljem na področju trajnosti in družbene odgovornosti. Podjetje je bilo večkrat prepoznano zaradi svoje bogate zgodovine družbenega prispevka ter zaradi prizadevanj za doseganje ciljev trajnostnega razvoja v celotni poslovni in dobavni verigi. Konica Minolta je uvrščena na seznam "2022 Global 100 Most Sustainable Corporations in the World" in je prejela najvišjo stopnjo na lestvici EcoVadis Sustainabilty Ratings.

 

Konica Minolta je za svoj inovativni pristop storitvam, ki odlično dopolnjuje njihove naprave, prejela prestižno nagrado "Buyers Lab PaceSetter Award for Serviceability and Support 2020/2021" podjetja Keypoint Intelligence.

 

Konica Minolta Slovenija zaposluje 51 predanih strokovnjakov (november 2022), ki na slovenskem trgu skrbijo za več kot 3.000 pogodbenih strank in aktivno promovirajo vse vertikale poslovanja. Na evropskem nivoju je podjetje Konica Minolta Business Solutions Europe zastopano s podružnicami in distributerji v več kot 80 državah v Evropi, Srednji Aziji, na Bližnjem vzhodu in v Afriki. S približno 8.700 zaposlenimi (april 2022) je Konica Minolta Europe v poslovnem letu 2021/2022 ustvarila več kot 1,9 milijarde evrov čiste prodaje. Po vsem svetu ima podjetje več kot 39.000 zaposlenih in posluje v več kot 150 državah.

 

Izrazi in imena izdelkov so lahko blagovne znamke ali registrirane blagovne znamke ustreznih lastnikov in so s tem priznani.

Kontakt

Kontakt

Matjaž Babnik

Vodja marketinga

Stiki z javnostjo

matjaz.babnik@konicaminolta.si

01 568 05 11

ŽELITE VEČ INFORMACIJ O DOBAVI NAŠE OPREME? ŽELITE PONUDBO? KONTAKTIRAJTE NAS!