Z digitalno preobrazbo boste razvili vaše podjetje in ohranili konkurenčnost

Ljubljana, Slovenija | 3 april 2023

Razvoj delovnih mest po pandemiji je bil hiter in je segel daleč, saj se podjetja in organizacije trudijo spopasti z izzivi, ki so pred njimi. Za številne velike organizacije je prilagajanje tem spremembam preprosto del stalnega načrtovanja, za MSP (mala in srednje velika podjetja), ki predstavljajo večino vseh podjetij v Sloveniji in so bistvenega pomena za slovensko gospodarstvo, pa to morda zahteva nov pogled na načrtovanje poslovanja in dejavnosti.

Čeprav je Konica Minolta veliko multinacionalno podjetje, večina naših strank spada v kategorijo MSP, zato smo zelo osredotočeni na posebne potrebe in zahteve tega živahnega in raznolikega sektorja. Pred kratkim smo pri strokovnem poslovnem analitiku Keypoint Intelligence naročili obsežno raziskavo o trenutnem stanju digitalne preobrazbe v sektorju MSP, ki zagotavlja zanimiv vpogled v stanje MSP v Evropi.


Medtem ko 45 % anketirancev meni, da je digitalna preobrazba njihova prva ali najpomembnejša prednostna naloga, jih le 28 % meni, da so na področju digitalnih tehnologij dosegli znaten napredek. Jasno je, da so številna mala in srednje velika podjetja začela pot k digitalni preobrazbi in se zavedajo njenega pomena, vendar pa številna še niso v celoti izkoristila njenega potenciala za svoje poslovanje.  

Razumevanje digitalne preobrazbe 
Digitalna preobrazba je: "proces uporabe digitalnih tehnologij za ustvarjanje novih - ali spreminjanje obstoječih - poslovnih procesov, kulture in izkušenj strank za izpolnjevanje spreminjajočih se poslovnih in tržnih zahtev" (Salesforce, 2021). Malim podjetjem ponuja možnosti za postopne izboljšave poslovne uspešnosti, nove poslovne modele in izboljšano izkušnjo strank, pa tudi prelomne poslovne inovacije - stvari, ki jih z obstoječimi ali tradicionalnimi modeli poslovanja preprosto ni mogoče doseči.

Kontrolni seznam za digitalno preobrazbo
Prednosti so jasne v smislu učinkovitosti in donosnosti naložbe, vendar je razumljivo, da se lahko proces za nepoznavalce zdi zastrašujoč. Na srečo ima Konica Minolta dobre izkušnje pri pomoči podjetjem na njihovi poti digitalne preobrazbe, zato je tukaj naš priporočeni kontrolni seznam za pospešitev digitalizacije v vašem podjetju.
 
1. Raziščite svoje trenutno stanje in prepoznajte priložnosti, ki ustrezajo vaši organizaciji
Tako kot vsi poslovni procesi tudi izvajanje digitalne preobrazbe zahteva temeljito oceno vašega začetnega stanja. Odlično orodje za to je brezplačna in neobvezna spletna ocena digitalne zrelosti DX360° naših angleških kolegov. Ta samostojno vodena ocena vam bo pomagala ugotoviti morebitne vrzeli in priložnosti za izboljšave, opravite pa jo lahko v nekaj minutah, saj raziskuje in ocenjuje vašo digitalno zrelost na petih ključnih področjih:
  • operativna prilagodljivost, učinkovitost in trajnost,
  • mobilnost zaposlenih in operativna mobilnost,
  • varnost in skladnost,
  • produktivnost in sodelovanje zaposlenih,
  • podatkovna analitika in obveščanje.

Z oceno teh petih področij boste spoznali svoje prednosti in področja za izboljšanje digitalne zrelosti, kar vam bo omogočilo izdelavo akcijskega načrta. Ob koncu ocenjevanja boste prejeli prilagojeno poročilo s priporočili, kako izboljšati svojo oceno digitalne zrelosti.

2. Opredelite svoj strateški načrt in ga ohranite realnega
Vsako podjetje ima svojo edinstveno vizijo, niz ciljev in operativne izzive, ki jih je treba premagati. Vaša specifična strategija digitalne preobrazbe mora imeti jasne cilje in ostati osredotočena na doseganje širših poslovnih ciljev. Za digitalno preobrazbo ni enega samega "pravega" pristopa, vendar bo jasna strategija z realističnimi cilji pomagala prepoznati morebitne težave že v zgodnjih fazah. 

3. Digitalna preobrazba ni le tehnologija
Pomembno se je zavedati, da digitalna preobrazba v enaki meri kot tehnologija zadeva ljudi in procese. Gre za proces dobro načrtovanega, premišljenega preoblikovanja podjetja, ki vključuje preoblikovanje ljudi, procesov in tehnologije. 

To uteleša vizija družbe Konica Minolta za digitalno zrelost, "inteligentno povezano delovno mesto" (ICW). Koncept je zmanjšati zapletenost delovnih procesov in pomagati zaposlenim, da se spopadajo z vse bolj mobilnimi in prilagodljivimi delovnimi okolji ter preprosto in enostavno opravijo svoje delo. V ta namen Konica Minolta inteligentno povezuje ljudi, prostore in tehnologije, ter pomaga organizacijam doseči naslednjo stopnjo zrelosti pri digitalni preobrazbi (od stopnje 0 "nastajajoče" do stopnje 1 "digitaliziraj", stopnje 2 "integrirano" in stopnje 3 "preoblikovano").

4. Upravljanje procesa od začetka do konca
Doseganje digitalne preobrazbe v vašem podjetju zahteva trdno zavezanost od začetne faze načrtovanja do končnih ciljev. Žal pa raziskava Harvard Business Review kaže, da je le 20% vprašanih ocenilo svoje strategije digitalne preobrazbe kot učinkovite.

Ključnega pomena je, da se projekt med celotnim procesom skrbno upravlja. Če v podjetju nimate dovolj znanja in spretnosti za upravljanje projekta in sprememb poskrbite, da bo vaš partner za digitalno preobrazbo imel ta znanja in spretnosti, ter vas bo podpiral in vodil na poti preobrazbe. Prava in trajna preobrazba skoraj vedno vključuje ljudi, procese in tehnologijo, popolno projektno vodenje sprememb pa prinaša najboljše rezultate. 

5. Zaposlene povabite na pot in jih vključite v spremembe.
Zaposleni so pogosto ključ do uspeha in prave preobrazbe - bodisi s tem, da sprejmejo nove prakse, bodisi s tem, da podrobno predstavijo obstoječe delovanje in izzive. Vendar je lahko proces sprememb zanje tudi moteč, zato je ključnega pomena, da v vizijo vključite celotno ekipo, da bi pomirili morebitne strahove in jim omogočili udobno podporo projektu preobrazbe v boljšo prihodnost.

6. Preglejte in preverite svoj uspeh
Ob upoštevanju splošnih strateških in operativnih ciljev je bistveno, da vi (in vaš projektni partner) pregledate in izmerite uspešnost pri doseganju ciljev projekta ter donosnost naložbe (ROI). Potem ko ste digitalni preobrazbi namenili sredstva in pozornost, morate zagotoviti, da ima želene učinke, ali pa se dogovoriti o spremembi smeri, če ti niso doseženi.
 
Hitre zmage (Quick Wins) za pospešitev digitalne preobrazbe
 
Preden se lotite programa digitalne preobrazbe svojega podjetja, storite naslednje:
 
  • poiščite najboljšega vodjo za svoj digitalni program,
  • poskrbite, da boste ponujali najboljše storitve in izkušnje za stranke,
  • digitalizirajte svojo korporativno kulturo in zagotovite, da je ta vgrajena v vse kar počnete,
  • spoznajte svojo konkurenco in ugotovite, kako jo premagati,
  • preučite možne tehnološke izbire in poiščite najboljše za svoje potrebe,
  • ocenite znanja in spretnosti svoje ekipe, nato pa se usposobite (ali zaposlite), da zapolnite morebitne vrzeli,
  • pridobite povratne informacije od svojih strank.

Konica Minolta

 

Pot podjetja Konica Minolta se je začela pred 150 leti z vizijo, da bi delali drugače. Ustvarjamo inovacije v dobro družbe in sveta. Isti namen, ki nas je gnal naprej takrat, nas žene naprej tudi zdaj.

 

Konica Minolta Slovenija, d.o.o. s sedežem v Ljubljani je hčerinska družba Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH s sedežem v Langenhagnu v Nemčiji, ta je pa hčerinska družba Konica Minolta Inc., Tokio, Japonska. Konica Minolta s svojim edinstvenim strokovnim znanjem na področju upodabljanja (tiskanje, skeniranje, kopiranje), obdelave podatkov in odločanja na podlagi podatkov, ustvarja rešitve za svoje stranke - mala in srednje velika podjetja, velika podjetja in javni sektor - ter rešuje vprašanja, s katerimi se sooča družba.

 

Konica Minolta kot ponudnik rešitev za digitalna delovna okolja svojim strankam pomaga prepoznati in izkoristiti potencial, ki ga skriva digitalizacija, ter doseči naslednjo stopnjo digitalne zrelosti organizacije. V podporo "inteligentnemu povezanemu delovnemu mestu" Konica Minolta ponuja storitve v oblaku, IT, upravljanja tiskanja in video rešitev za delo na daljavo, sodelovanje, upravljanje ter avtomatizacijo delovnih procesov in varnost. Uspešnost podjetja pri spodbujanju preobrazbe je potrdila tudi družba IDC, saj je v raziskavi "IDC MarketScape, v poročilu "Worldwide Print Transformation 2020 Vendor Assessment" navedeno, da je Konica Minolta "globalno priznana kot vodilna na področju transformacije tiskanja". Konica Minolta je od leta 2021 tudi Microsoftov globalni partner.

 

Konica Minolta s ponudbo Igniting Print Possibilities pomaga tiskarnam in drugim ponudnikom storitev tiska maksimalno izkoristiti avtomatizacijo delovnih procesov za povečanje učinkovitosti. Podjetje zagotavlja vrhunske sisteme za digitalni produkcijski tisk, za tisk na embalažo in za tisk etiket. Naprave za dodelavo ustvarjajo tiskarske izdelke, ki izstopajo in ustvarjajo dodano vrednost. Konica Minolta se že več kot desetletje uveljavlja kot vodilna na trgu produkcijskega tiska v Evropi (InfoSource).

 

Za vse več organizacij je danes uspeh več kot le ozka opredelitev finančnega izkaza - vključuje tudi varovanje okolja in pozitiven vpliv na zaposlene ter družbo. Konica Minolta se je s svojo zavezanostjo ciljem trajnostnega razvoja zavezala, da bo dosledno sledila svojim ciljem na področju trajnosti in družbene odgovornosti. Podjetje je bilo večkrat prepoznano zaradi svoje bogate zgodovine družbenega prispevka ter zaradi prizadevanj za doseganje ciljev trajnostnega razvoja v celotni poslovni in dobavni verigi. Konica Minolta je uvrščena na seznam "2022 Global 100 Most Sustainable Corporations in the World" in je prejela najvišjo stopnjo na lestvici EcoVadis Sustainabilty Ratings.

 

Konica Minolta je za svoj inovativni pristop storitvam, ki odlično dopolnjuje njihove naprave, prejela prestižno nagrado "Buyers Lab PaceSetter Award for Serviceability and Support 2020/2021" podjetja Keypoint Intelligence.

 

Konica Minolta Slovenija zaposluje 51 predanih strokovnjakov (november 2022), ki na slovenskem trgu skrbijo za več kot 3.000 pogodbenih strank in aktivno promovirajo vse vertikale poslovanja. Na evropskem nivoju je podjetje Konica Minolta Business Solutions Europe zastopano s podružnicami in distributerji v več kot 80 državah v Evropi, Srednji Aziji, na Bližnjem vzhodu in v Afriki. S približno 8.700 zaposlenimi (april 2022) je Konica Minolta Europe v poslovnem letu 2021/2022 ustvarila več kot 1,9 milijarde evrov čiste prodaje. Po vsem svetu ima podjetje več kot 39.000 zaposlenih in posluje v več kot 150 državah.

 

Izrazi in imena izdelkov so lahko blagovne znamke ali registrirane blagovne znamke ustreznih lastnikov in so s tem priznani.

Kontakt

Kontakt

Matjaž Babnik

Vodja marketinga

Stiki z javnostjo

matjaz.babnik@konicaminolta.si

+38615680511

ŽELITE VEČ INFORMACIJ?
KONTAKTIRAJTE NAS!