Tehnološki trendi

Ljubljana, Slovenija | 15 april 2024

Vas zanima kateri so najpomembnejši tehnološki trendi za organizacije vseh velikosti, ki bodo krojili prihodnost?

Ste med svojimi kolegi oseba, ki je najbolje obveščena o najnovejših trendih in novostih? Vas sodelavci malo za šalo malo pa zares kličejo "živi Google"? Pred vami je naloga, da odkrijete ključna področja, ki jih mora vaša organizacija spremljati v letu 2024. Ne glede na to, ali želite ostati v ospredju, pravilno usmerjati svoje stranke ali privabiti najbolj nadarjene talente, pridružite se nam in skupaj raziščimo trende za 2024.


Ali bo AI ostala?
Predstavljajmo si, da dobimo 1 cent vsakič, ko govorimo o umetni inteligenci. Vsi bi bili zelo bogati! Toda medtem ko so velika tehnološka podjetja, kot so Amazon, Meta in Tesla že globoko v uporabi umetne inteligence, številna druga podjetja - ne glede na njihovo velikost - šele spoznavajo dejanske prednosti umetne inteligence za svojo organizacijo. In uganite kaj? Ti začetni koraki utirajo pot naprednejši umetni inteligenci v prihodnosti.
 
Gartnerjevo poročilo o svetovni napovedi IT izdatkov za leto 2024 je pokazalo, da se bodo IT izdatki sicer povečali za 8 %, vendar ne zaradi neposrednih izdatkov za umetno inteligenco. Poročilo še napoveduje, da tudi leta 2025 ne bo šlo veliko denarja za umetno inteligenco. Namesto tega bo poudarek na uporabi umetne inteligence in avtomatizacije za učinkovitejše delo in posredno pokrivanje pomanjkanja IT talentov v obliki vgrajenih in dodatnih rešitev.
 
IDC napoveduje, da bo do leta 2026 25% organizacij iz skupine G2000 uvedlo ali povzdignilo vlogo vodje za umetno inteligenco v vodstveno funkcijo. Zato lahko z gotovostjo domnevamo, da bo umetna inteligenca ostala, najboljši način, da se nanjo pripravimo pa je, da jo sprejmemo.
 
Če spadate med organizacije, ki v letih 2024 in 2025 ne bodo neposredno vlagale v umetno inteligenco, razmislite o tem, da bi raziskali prednosti umetne inteligence, ki jih prinašajo periferna orodja, kot je Microsoft Copilot - orodje za produktivnost, ki ga poganja umetna inteligenca in je sposobno obdelovati podatke kot še nikoli prej. Na primer, vzame vaše popisane zapiske in jih spremeni v poslovni načrt. Ali pa lahko vaš robati poslovni načrt pretvori v elegantno predstavitev v programu PowerPoint. Tudi vaše mesečne prodajne statistike, zakopane v elektronskem sporočilu, se lahko znajdejo v urejenem poročilu. Možnosti orodij z umetno inteligenco, kot je Microsoft Copilot, so dobesedno neskončne.
 
Na dobo umetne inteligence se lahko pripravite tudi tako, da postavite jasne meje, kot bi jih postavili v vsakem novem razmerju. Zato določite parametre glede njene uporabe in vključevanja v vašo organizacijo. Sprejemanje umetne inteligence se bo razlikovalo glede na kulturo vašega podjetja in to je v redu. Tu ni enotnega pristopa, ki bi ustrezal vsem. Ključno je, da določite jasne meje in jih sporočite vsem v organizaciji. Tako bodo vsi na isti strani glede tega, kakšno vlogo bo imela umetna inteligenca pri njihovem delu.
 
Poslovna inteligenca (BI) - resnična supermoč umetne intelligence
Tudi poslovna inteligenca (Business Intelligence - BI) se bo izkazala za ključno, ko bodo podjetja nadaljevala svojo pot digitalne preobrazbe. Zakaj? Ker združevanje novih tehnologij z vpogledi, ki temeljijo na podatkih ni le prehodni trend, temveč je nujen za podjetja, ki poskušajo sprejemati informirane odločitve s predvidljivimi rezultati v nenehno spreminjajočem se poslovnem svetu.
 
Če razčlenimo sestavne dele organizacije, jih lahko razdelimo na zaposlene, procese in tehnologijo, v središču teh treh elementov pa so podatki. Varno lahko domnevamo, da odločitve, ki temeljijo na podatkih, povečujejo verjetnost sprejemanja koristnih odločitev. Vendar pa so podatki, ki niso dobro zbrani, ločeni, analizirani in interpretirani le številke. Takrat je poslovna inteligenca (BI), ki jo poganja umetna inteligenca, zelo pomembna.
 
Poslovna inteligenca lahko obdela velik nabor podatkov in tako odkrije skrite vpoglede, poveča preglednost in pomaga podjetjem pri sprejemanju boljših odločitev s svetlobno hitrostjo.
 
Če poenostavimo so BI orodja z AI kot roboti, ki opravljajo dolgočasne naloge. Ta orodja lahko pomagajo pripraviti podatke, jih očistiti in analizirati z uporabo algoritmov. To pomeni, da lahko zaposleni, ki delajo s temi podatki, več časa porabijo za razmišljanje o pomembnih stvareh, na primer za razlago podatkov in oblikovanje strateških sklepov na njihovi podlagi. Več podatkov kot jih ta orodja obdelajo, bolje jih bodo znala analizirati.
Kaj je algoritem?
Algoritem je niz navodil, ki računalniku ali človeku pove, kako naj reši problem ali opravi matematične naloge. Ljudje uporabljajo algoritme za pomoč pri izračunih in razvrščanju informacij. Algoritem si predstavljajte kot matematično formulo, ki lahko ustvari natančne rezultate.

 
Čeprav ima umetna inteligenca nedvomno pomembno vlogo v BI, se je treba zavedati, da za dobro presojo ali izkušnje ni algoritma. Zato je treba AI za učinkovito sprejemanje odločitev združiti s človeškim znanjem. Vsaka organizacija, ki namerava človeško inteligenco in njeno sposobnost sprejemanja odločitev nadomestiti zgolj z BI je na poti neuspeha, saj vse odločitve ne temeljijo zgolj na količinsko opredeljivih podatkih. Zato se bodo uspešne organizacije ločile od tistih, ki ne bodo v celoti izkoristile moči svojih podatkov, na podlagi ravnovesja med človeško inteligenco in BI.
 
Kibernetska varnost v letu 2024 bo drugačna kot v prejšnjih letih
Z razvojem umetne inteligence in nenehnim spreminjanjem tehnološkega okolja je rast groženj kibernetski varnosti neizogibna. Po podatkih podjetij, ki se ukvarjajo s kibernetsko varnostjo, bodo svetovni stroški kibernetskega kriminala leta 2024 dosegli 9,5 bilijona ameriških dolarjev. Od kod prihaja ta denar? Prihaja iz naših žepov v različnih oblikah. Bodisi v obliki višjih zavarovalnih premij za kibernetsko varnost, davkov v primeru ogrožanja organizacij javnega sektorja ali nestabilnosti delovnih mest, če mora organizacija, v kateri delamo, zaradi posledic kibernetskega napada ukiniti delovna mesta ali zapreti podjetje.
 
Kakšen je torej najboljši način za zaščito pred kibernetskimi napadi v letu 2024?
 
Od strokovnjakov za kibernetsko varnost družbe Konica Minolta smo pridobil nekaj priporočil o tem, kako prehiteti dejavnike groženj:

  • ničelno zaupanje v varnost (Zero Trust Security),
  • vodje za varnost, ki tesno sodelujejo z izvršnimi direktorji,
  • uvedba proaktivnih orodij za odkrivanje groženj,
  • tehnični izdelki z vgrajeno varnostjo,
  • varnost v oblaku,
  • zavarovalne premije in spremembe v načinih sklepanja zavarovalnih polic.

Ničelno zaupanje v varnost
"Zero Trust Security" je koncept, ki bo zaživel. V okviru ničelnega zaupanja se vsak uporabnik in naprava preveri, preden se odobri dostop do omrežja v vaši organizaciji. Obrambni varnostni ukrepi, kot je večfaktorska avtentikacija z uporabo metod, kot so prepoznavanje obraza in skeniranje prstnih odtisov, bodo še bolj razširjeni, kar bo izboljšalo zaščito vašega sistema.
 
Vodje za varnost, ki tesno sodelujejo z izvršnimi direktorji
Pričakujemo lahko, da se bodo izvršni direktorji (CEO) več kot kdaj koli prej sestajali s svojimi vodji za varnost (CSO) ali vodji za informacijsko varnost (CISO). Morda bodo razpravljali o pomembnih temah, kot so varnostni proračuni in kako je fizična ali korporativna varnost povezana s kibernetsko varnostjo, zlasti ob povečani uporabi umetne inteligence, ki lahko privede do naprednega ponarejanja identitete.
 
Praktičen in merljiv pogovor med izvršnim direktorjem in njegovim CSO ali CISO bi se moral osredotočiti na temeljito oceno tveganja in izvajanje predlaganih sprememb. Drugo področje na katerega se je treba osredotočiti bi moralo vključevati druge ključne deležnike, tako da bi jim omogočili vpogled v tekoče varnostne dejavnosti. To ne le spodbuja pozitivno kulturo preglednosti, temveč tudi zagotavlja, da varnost ostaja glavna prednostna naloga celotne organizacije.
 
Tehnični izdelki z vgrajeno varnostjo
Mednarodni vladni organi in drugi mednarodni partnerji se zavzemajo za to, da bi velikani, ki izdelujejo programsko opremo, za svoje izdelke uvedli načela varne zasnove (Secure-by-Design) in privzete varnosti (Secure-by-Default).
 
Secure-by-Design pomeni, da mora proizvajalec vključiti varnost strank kot obvezno zahtevo in ne le kot tehnično lastnost, ki jo je dobro imeti. Secure-by-Default proizvajalcem svetuje, naj odpravijo privzeta gesla, uvedejo enotno prijavo, zagotovijo varno beleženje in dajo prednost varnosti pred združljivostjo. Napredek bo privedel do tega, da bo varnost deljena odgovornost med stranko in proizvajalcem, zaradi česar bodo ti izdelki bolj varni že v osnovni.
 
Uvedba proaktivnih orodij za odkrivanje groženj
Avtomatizacija z umetno inteligenco, kot je upravljanje odkrivanja in odzivanja končnih točk (Managed End Point Detection and Response - MEDR), pomaga že tako obremenjenim varnostnim strokovnjakom. To stori tako, da opravi veliko ročnih opravil na področju kibernetske varnosti in tako omogoči zaposlenim, da se osredotočijo na pomembnejše in strateško delo. Orodja, kot je MEDR, pomagajo zapolniti kadrovsko vrzel in varnostnim strokovnjakom omogočijo lažje obvladovanje delovnih obveznosti.
 
Varnost v oblaku
Podjetja bodo zaradi učinkovitosti, cenovne dostopnosti in dostopa kadar koli in kjer koli svoje storitve in sisteme še naprej preusmerjala v oblak. Zato se bo povečalo povpraševanje po varnosti v oblaku. Organizacije - ne glede na panogo in velikost - pa morajo veliko pozornosti nameniti reševanju vprašanj, kot so varno shranjevanje podatkov, zasebnost podatkov ter upravljanje identitete in dostopa. Organizacije, ki ne bodo upoštevala varnosti v oblaku bodo utrpela škodo zaradi vdorov v podatke in škodovala svojemu ugledu.
 
Kibernetsko zavarovanje
Kibernetsko zavarovanje sili podjetja vseh velikosti, da se osredotočijo na kibernetsko varnost, saj se je število kibernetskih kaznivih dejanj po svetovni pandemiji povečalo za 600 %. Ta premik se je zgodil hitro, saj so se zavarovalnice soočile s precejšnjim povečanjem števila zahtevkov iz kibernetskih napadov. Za kar najboljši izkoristek kibernetskega zavarovanja je pomembno, da vaša organizacija sodeluje z zaupanja vrednim zunanjim varnostnim partnerjem - kot je Konica Minolta - in skupaj z zavarovalnico razume drobni tisk vaše zavarovalne police in njene pogoje, kar ponuja preprost način za izboljšanje zaščite pred morebitnimi kibernetskimi grožnjami.
 
Je vaša organizacija pripravljena?
Ko bo vaša organizacija napredovala na poti digitalne preobrazbe se boste, da boste lahko sledili toku, verjetno vedno bolj zanašali na upravljanje IT storitev.
 
Ob upoštevanju trendov, ki smo jih pravkar preučili, bodo ponudniki upravljanja IT storitev, ki so dobro seznanjeni z vključevanjem umetne inteligence v poslovne dejavnosti v boljšem položaju za proaktivno krmarjenje po teh priložnostih, odzivanje na spreminjajoče se trge in učinkovito izpolnjevanje vaših pričakovanj.
 
Ko govorimo o zanesljivih ponudnikih storitev, ste vedeli, da ima Konica Minolta poseben oddelek za IT storitve, ki slovi po širokem naboru nagrajenih IT storitev, vrhunski varnosti in skladnosti ter vrhunskem tehničnem znanju?  IT strokovnjaki podjetja Konica Minolta so vedno v pripravljenosti.

Konica Minolta

 

Pot podjetja Konica Minolta se je začela pred 150 leti z vizijo, da bi delali drugače. Ustvarjamo inovacije v dobro družbe in sveta. Isti namen, ki nas je gnal naprej takrat, nas žene naprej tudi zdaj.

 

Konica Minolta Slovenija, d.o.o. s sedežem v Ljubljani je hčerinska družba Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH s sedežem v Langenhagnu v Nemčiji, ta je pa hčerinska družba Konica Minolta Inc., Tokio, Japonska. Konica Minolta s svojim edinstvenim strokovnim znanjem na področju upodabljanja (tiskanje, skeniranje, kopiranje), obdelave podatkov in odločanja na podlagi podatkov, ustvarja rešitve za svoje stranke - mala in srednje velika podjetja, velika podjetja in javni sektor - ter rešuje vprašanja, s katerimi se sooča družba.

 

Konica Minolta kot ponudnik rešitev za digitalna delovna okolja svojim strankam pomaga prepoznati in izkoristiti potencial, ki ga skriva digitalizacija, ter doseči naslednjo stopnjo digitalne zrelosti organizacije. V podporo "inteligentnemu povezanemu delovnemu mestu" Konica Minolta ponuja storitve v oblaku, IT, upravljanja tiskanja in video rešitev za delo na daljavo, sodelovanje, upravljanje ter avtomatizacijo delovnih procesov in varnost. Uspešnost podjetja pri spodbujanju preobrazbe je potrdila tudi družba IDC, saj je v raziskavi "IDC MarketScape, v poročilu "Worldwide Print Transformation 2020 Vendor Assessment" navedeno, da je Konica Minolta "globalno priznana kot vodilna na področju transformacije tiskanja". Konica Minolta je od leta 2021 tudi Microsoftov globalni partner.

 

Konica Minolta s ponudbo Igniting Print Possibilities pomaga tiskarnam in drugim ponudnikom storitev tiska maksimalno izkoristiti avtomatizacijo delovnih procesov za povečanje učinkovitosti. Podjetje zagotavlja vrhunske sisteme za digitalni produkcijski tisk, za tisk na embalažo in za tisk etiket. Naprave za dodelavo ustvarjajo tiskarske izdelke, ki izstopajo in ustvarjajo dodano vrednost. Konica Minolta se že več kot desetletje uveljavlja kot vodilna na trgu produkcijskega tiska v Evropi (InfoSource).

 

Za vse več organizacij je danes uspeh več kot le ozka opredelitev finančnega izkaza - vključuje tudi varovanje okolja in pozitiven vpliv na zaposlene ter družbo. Konica Minolta se je s svojo zavezanostjo ciljem trajnostnega razvoja zavezala, da bo dosledno sledila svojim ciljem na področju trajnosti in družbene odgovornosti. Podjetje je bilo večkrat prepoznano zaradi svoje bogate zgodovine družbenega prispevka ter zaradi prizadevanj za doseganje ciljev trajnostnega razvoja v celotni poslovni in dobavni verigi. Konica Minolta je uvrščena na seznam "2022 Global 100 Most Sustainable Corporations in the World" in je prejela najvišjo stopnjo na lestvici EcoVadis Sustainabilty Ratings.

 

Konica Minolta je za svoj inovativni pristop storitvam, ki odlično dopolnjuje njihove naprave, prejela prestižno nagrado "Buyers Lab PaceSetter Award for Serviceability and Support 2020/2021" podjetja Keypoint Intelligence.

 

Konica Minolta Slovenija zaposluje 51 predanih strokovnjakov (november 2022), ki na slovenskem trgu skrbijo za več kot 3.000 pogodbenih strank in aktivno promovirajo vse vertikale poslovanja. Na evropskem nivoju je podjetje Konica Minolta Business Solutions Europe zastopano s podružnicami in distributerji v več kot 80 državah v Evropi, Srednji Aziji, na Bližnjem vzhodu in v Afriki. S približno 8.700 zaposlenimi (april 2022) je Konica Minolta Europe v poslovnem letu 2021/2022 ustvarila več kot 1,9 milijarde evrov čiste prodaje. Po vsem svetu ima podjetje več kot 39.000 zaposlenih in posluje v več kot 150 državah.

 

Izrazi in imena izdelkov so lahko blagovne znamke ali registrirane blagovne znamke ustreznih lastnikov in so s tem priznani.

Kontakt

Kontakt

Matjaž Babnik

Vodja marketinga

Stiki z javnostjo

matjaz.babnik@gmail.com

031683331

ŽELITE VEČ INFORMACIJ?
KONTAKTIRAJTE NAS!