Industrija etiket in embalaže- napoved za 2024

Ljubljana, Slovenija | 15 januar 2024

Komentar Bojana Zupančiča, vodje prodaje za industrijski in profesionalni tisk v podjetju Konica Minolta Slovenija.

V svetu negotovosti, kjer je del formule tudi zaznani globalni upad celotne tiskarske proizvodnje, je spodbudno videti, da digitalne etikete, embalaža in okraševanje (lak in/ali folija) lepo uspevajo.


Potreba po večji avtomatizaciji in inovativnih celovitih ekosistemih bo še naprej visoko na dnevnem redu in bo bistvena gonilna sila za akterje v industriji, kot so proizvajalci, blagovne znamke in dobavitelji. Večja osredotočenost na celotne proizvodne delovne procese v sektorjih embalaže in etiket prav tako pomaga proizvajalcem, da ponovno premislijo o možnostih v svetu novih priložnosti.

Zahteve za označevanje in pakiranje postajajo vse bolj zapletene, saj se zahteve po podatkih povečujejo, skladnost in regulativna okolja pa zaostrujejo, zato se dobavna veriga vse bolj zanaša na označevanje kot pomemben vir sledljivosti.

Pripravljen na še večjo rast
Vsi ti dejavniki kažejo, da je evropski trg digitalnih etiket in embalaže - in tudi trgi po vsem svetu - pripravljen na še večjo rast. "Povpraševanje po digitalno natisnjeni embalaži je na splošno ostalo visoko, saj se izdelki, kot so etikete, izdelujejo v večjih količinah in niso več omejeni na promocijska dela v kratkih nakladah," je v svojem globalnem pregledu trgov tiskarske opreme¹ zapisal Smithers. Podobno je bilo tudi povpraševanje po digitalno potiskanem valovitem kartonu v embalažni industriji veliko.

Proizvodnja, maloprodaja, transport, tekstil, hrana in pijača ter logistika so med pomembnimi dejavniki, zaradi katerih je digitalna izdelava etiket postala splošno sprejeta tehnologija, pri čemer so številni trgi embalaže na prelomni točki in zreli za digitalno izdelavo.

Trg pijač se poslužuje digitalne tehnologije
Trgovina s pijačami je sektor, v katerem bodo stranke v prihodnjih letih eksponentno povečevale svoje poslovanje z digitalnim tiskom etiket v kombinaciji z okraševanjem. Učinki z lakom in/ali folijo postajajo vse pomembnejši pri odločanju kupcev vina.

Zaupanje v digitalno izdelane vinske etikete potrjujejo tudi strokovnjaki iz panoge². "V naslednjih petih letih bodo nove tehnologije digitalnega okraševanja spodbujale uporabo krajših serij, kar bo trg vina z veseljem sprejel," je navedeno v Smithersovem poročilu. "Poleg tega sta z rastjo cen vrhunskih vin varnost in zaščita pred ponarejanjem, vgrajena v etiketo, za vinske kleti vse pomembnejša." 

Možnosti za preprečevanje ponarejanja, vključno z inovativnim in najsodobnejšim projektom prilagajanja inkjet tiskalnikov z družbo Industrial Inkjet Ltd (IIJ), so bile pomemben del naše prisotnosti na sejmu Labelexpo septembra lani. Naš stroj za tisk AccurioLabel 230 je bil konfiguriran z DC330Mini podjetja Grafisk Maskinfabrik (GM). Podjetje IIJ, ki je priznani svetovni strokovnjak za varnostni tisk z UV-barvami, je v okviru postavitve, ki je pritegnila množico ljudi na našo stojnico, prikazalo tudi druge načine tiska. 

Spodbujanje možnosti tiska za vinarje
Dolgoletna stranka Konice Minolte, podjetje Firus Druck, je primer, kako je bila njena rast na področju digitalne izdelave etiket naravnost spektakularna. Podjetje, ki izdeluje etikete za lokalne, nacionalne in mednarodne proizvajalce vina, je bilo ena prvih strank našega AccurioLabel 400 sistema za tisk etiket. Celotno zgodbo si lahko preberete tukaj, na YouTubu pa si jo lahko ogledate tukaj

Kot vodilni na evropskem trgu digitalnih sistemov za tiskanje etiket (Infosource) bomo še naprej premikali meje in pomagali proizvajalcem, da izkoristijo svoje možnosti tiska. Verjamemo, da bodo tesnejše sodelovanje s strankami in partnerji, stalna zavezanost k revolucionarnim tehnologijam tiska in izboljšanje učinkovitosti ključnega pomena v prihodnjih letih.  



Avtomatizacija delovnih tokov, programske opreme in procesov ter rešitve v oblaku so prav tako ključni dejavniki učinkovitosti v okviru prizadevanj za "pametno tovarno".

Zavezanost strankam in inovacijam
Na sejmu Labelexpo septembra lani se je pokazala naša neomajna zavezanost strankam in inovacijam. Sejem je bil odlična priložnost, da objavimo, da je po vsem svetu nameščenih že več kot 1.200 naših sistemov za tisk etiket AccurioLabel. In to je trg, na katerega smo vstopili pred manj kot desetletjem. 

Kljub razcvetu na področju izdelave digitalnih etiket naj bi bile splošne napovedi rasti za ta sektor "mehke". Po nedavni analizi trga družbe Finat³ se bo to nadaljevalo vsaj do prve polovice leta 2024.

Eden od negativnih trendov je "nenehno upočasnjevanje" prodaje v e-trgovini, ki je bila v zadnjih letih pomembno gonilo. "Upočasnitev bo ostala, saj postpandemični učinki izginjajo, visoka inflacija in naraščajoče obrestne mere pa znatno omejujejo povpraševanje," je zapisano v poročilu.   



Ne glede na to, da smo dosegli velik napredek na trgu etiket, se zavedamo tudi velikih izzivov, s katerimi se bodo naše stranke soočale v prihodnjem letu. Vendar imamo občutek, da se bodo težave s katerimi se soočajo, kot je oskrba s surovinami, začele umirjati. In to kljub poročilu družbe Gartner⁴, ki je opozorilo na raziskavo iz leta 2021, ki je razkrila, da 68% vodilnih v dobavni verigi nenehno opominja na motnje z velikim vplivom in da želi biti 79% organizacij z več kot 500 zaposlenimi v naslednjih nekaj letih bolje pripravljenih na tveganja.

Zavezanost k aktivnim programom usposabljanja
Poleg vprašanj ponudbe in povpraševanja naše stranke niso imune na druge posredne učinke svetovnih dogodkov. Zaradi pandemije in prisilnega zaprtja se je precejšnje število izkušenih zaposlenih predčasno upokojilo, kar je še povečalo pomanjkanje kvalificirane delovne sile, poleg tega pa se vse bolj uveljavlja delo od doma. 

Kljub temu menimo, da bodo naše stranke želele nameniti več sredstev za privlačne programe usposabljanja, stalni razvoj zaposlenih in prilagajanje ravnovesju med poklicnim in zasebnim življenjem. Dejstvo, da so naši izdelki za naše stranke enostavni za uporabo, povečuje privlačnost delovnih mest za talente, ki jih iščejo. In zakaj si ne bi prizadevali zaposliti več mladih talentov - in jih sami usposabljati! Več o našem pristopu si lahko preberete v blogu⁵.

V prihodnosti bo še pomembnejša industrija 5.0 - nastajajoča faza industrializacije, v kateri ljudje delajo skupaj z napredno tehnologijo in roboti, ki jih poganja umetna inteligenca, da bi izboljšali procese na delovnem mestu. Vse to bo v industrijo 4.0 ponovno prineslo osredotočenost na človeka, pa tudi večjo odpornost in večjo osredotočenost na trajnost.

Ne glede na to, kaj je pred nami, naša zaveza ostaja zagotavljanje najboljših možnih storitev za vse naše zaposlene, stranke in partnerje.

¹ Smithers, The Future of Global Print Equipment Markets to 2028. Market overview, – printing equipment markets, 2018–28, page 19
² 2 Smithers, The Impact on Changing Run Lengths in Packaging and Labels to 2027, page 146
³ Report & Analysis: The European Narrow Web Market, Finat Radar 21, Q3, page 4
⁴ Case Study: How Supply Chain Risk and Resilience Can Deliver Competitive Advantage, published June 2023
⁵ Konica Minolta, See the Potential Blog: Hire young talent – and train them yourself! 


Konica Minolta

 

Pot podjetja Konica Minolta se je začela pred 150 leti z vizijo, da bi delali drugače. Ustvarjamo inovacije v dobro družbe in sveta. Isti namen, ki nas je gnal naprej takrat, nas žene naprej tudi zdaj.

 

Konica Minolta Slovenija, d.o.o. s sedežem v Ljubljani je hčerinska družba Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH s sedežem v Langenhagnu v Nemčiji, ta je pa hčerinska družba Konica Minolta Inc., Tokio, Japonska. Konica Minolta s svojim edinstvenim strokovnim znanjem na področju upodabljanja (tiskanje, skeniranje, kopiranje), obdelave podatkov in odločanja na podlagi podatkov, ustvarja rešitve za svoje stranke - mala in srednje velika podjetja, velika podjetja in javni sektor - ter rešuje vprašanja, s katerimi se sooča družba.

 

Konica Minolta kot ponudnik rešitev za digitalna delovna okolja svojim strankam pomaga prepoznati in izkoristiti potencial, ki ga skriva digitalizacija, ter doseči naslednjo stopnjo digitalne zrelosti organizacije. V podporo "inteligentnemu povezanemu delovnemu mestu" Konica Minolta ponuja storitve v oblaku, IT, upravljanja tiskanja in video rešitev za delo na daljavo, sodelovanje, upravljanje ter avtomatizacijo delovnih procesov in varnost. Uspešnost podjetja pri spodbujanju preobrazbe je potrdila tudi družba IDC, saj je v raziskavi "IDC MarketScape, v poročilu "Worldwide Print Transformation 2020 Vendor Assessment" navedeno, da je Konica Minolta "globalno priznana kot vodilna na področju transformacije tiskanja". Konica Minolta je od leta 2021 tudi Microsoftov globalni partner.

 

Konica Minolta s ponudbo Igniting Print Possibilities pomaga tiskarnam in drugim ponudnikom storitev tiska maksimalno izkoristiti avtomatizacijo delovnih procesov za povečanje učinkovitosti. Podjetje zagotavlja vrhunske sisteme za digitalni produkcijski tisk, za tisk na embalažo in za tisk etiket. Naprave za dodelavo ustvarjajo tiskarske izdelke, ki izstopajo in ustvarjajo dodano vrednost. Konica Minolta se že več kot desetletje uveljavlja kot vodilna na trgu produkcijskega tiska v Evropi (InfoSource).

 

Za vse več organizacij je danes uspeh več kot le ozka opredelitev finančnega izkaza - vključuje tudi varovanje okolja in pozitiven vpliv na zaposlene ter družbo. Konica Minolta se je s svojo zavezanostjo ciljem trajnostnega razvoja zavezala, da bo dosledno sledila svojim ciljem na področju trajnosti in družbene odgovornosti. Podjetje je bilo večkrat prepoznano zaradi svoje bogate zgodovine družbenega prispevka ter zaradi prizadevanj za doseganje ciljev trajnostnega razvoja v celotni poslovni in dobavni verigi. Konica Minolta je uvrščena na seznam "2022 Global 100 Most Sustainable Corporations in the World" in je prejela najvišjo stopnjo na lestvici EcoVadis Sustainabilty Ratings.

 

Konica Minolta je za svoj inovativni pristop storitvam, ki odlično dopolnjuje njihove naprave, prejela prestižno nagrado "Buyers Lab PaceSetter Award for Serviceability and Support 2020/2021" podjetja Keypoint Intelligence.

 

Konica Minolta Slovenija zaposluje 51 predanih strokovnjakov (november 2022), ki na slovenskem trgu skrbijo za več kot 3.000 pogodbenih strank in aktivno promovirajo vse vertikale poslovanja. Na evropskem nivoju je podjetje Konica Minolta Business Solutions Europe zastopano s podružnicami in distributerji v več kot 80 državah v Evropi, Srednji Aziji, na Bližnjem vzhodu in v Afriki. S približno 8.700 zaposlenimi (april 2022) je Konica Minolta Europe v poslovnem letu 2021/2022 ustvarila več kot 1,9 milijarde evrov čiste prodaje. Po vsem svetu ima podjetje več kot 39.000 zaposlenih in posluje v več kot 150 državah.

 

Izrazi in imena izdelkov so lahko blagovne znamke ali registrirane blagovne znamke ustreznih lastnikov in so s tem priznani.

Kontakt

Kontakt

Matjaž Babnik

Vodja marketinga

Stiki z javnostjo

matjaz.babnik@konicaminolta.si

+38615680500

ŽELITE VEČ INFORMACIJ?
KONTAKTIRAJTE NAS!