2023 napovedi za industrijo etiket - mnenje družbe Konica Minolta

Ljubljana, Slovenija | 16 januar 2023

Digitalna izdelava etiket je postala prevladujoči trend, saj skoraj 35 % celotne vrednosti zdaj predstavlja popolnoma digitalni ali hibridni tisk. Digitalna tehnologija je nadvse uspešna, saj vse več blagovnih znamk in trgovcev na drobno prepoznava agilnost in hiter odziv kot ključna dejavnika, pri izpolnjevanju hitro spreminjajočih se vzorcev povpraševanja v novem svetu priložnosti.


Zlasti na področju etiket in embalaže tehnologija ni le ostala odporna na pretrese globalnih izzivov, temveč ima tudi resnične pozitivne učinke pri prehodu z analognega na digitalni način. To je kot zvok vpreženih konj, ki se približuje in postaja vse glasnejši. Prehod je neustavljiv.  

Odkrivanje priložnosti
Ob vse bolj pospešenih trendih, kot so avtomatizacija, spletni nakupi tiskovin in spletne trgovine, povsod vidimo priložnosti za stranke, ki želijo spodbuditi nove možnosti tiskanja, saj vstopajo v nov svet priložnosti, ki jih ponujajo nove aplikacije, ki jih je mogoče zagotoviti le z digitalno produkcijo.

Delovni procesi, programska oprema in avtomatizacija delovnih procesov je skupaj z rešitvami v oblaku ključno gonilo za boljšo avtomatizacijo in učinkovitost v okviru prizadevanj za "pametno produkcijo". Priložnosti so povsod. Trg etiket in embalaže še naprej uspeva zahvaljujoč digitalnemu tisku, saj se dolžina izdelave še naprej zmanjšuje, zahteve po trajnostnih načinih proizvodnje z zmanjševanjem količine odpadkov pa vse bolj naraščajo. To postaja vse pomembnejše, zlasti zaradi globalnih izzivov, povezanih z razpoložljivostjo surovin, splošnim naraščanjem cen in cen energije, ter pomanjkanjem znanja in spretnosti, ki so vplivali na raven zaupanja.

Vendar pa smo za prihodnost še vedno zelo pozitivno naravnani. Tehnologija digitalnih etiket se bo še naprej širila na tradicionalno področje flekso in ofsetnega tiska, kar je dobra novica za tiste, ki že aktivno sodelujejo v digitalni proizvodnji in za tiste, ki želijo vlagati.

Pot rasti na karticah za trge etiket in embalaže
Naš optimizem izražajo tudi drugi svetovni strokovnjaki, ki prav tako poročajo, da se bodo v prihodnjem letu in pozneje pojavile pomembne priložnosti za rast. Strokovnjaki iz podjetja Smithers1 menijo, da je po pandemiji na trgih etiket in embalaže pričakovati rast.

Analitiki so v poročilu o trendih in dejavnikih, ki oblikujejo prihodnje trge digitalnega tiska, razkrili skoraj 35% delež celotne vrednosti za popolnoma digitalno ali hibridno proizvodnjo etiket. Digitalni tisk je že zdavnaj postal 'mainstream'. Smithers navaja, da je bil svetovni trg digitalno tiskanih etiket leta 2022 vreden 12,6 milijarde dolarjev in je od leta 2017 rasel po 7,7% CAGR (sestavljena letna stopnja rasti), medtem ko je obseg rasel po povprečni 10,8% stopnji.

"V času pandemije se je znatno povečalo povpraševanje po osnovnih potrošnih izdelkih in s tem so se povečale potrebne po etiketah za industrijsko embalažo in embalažo končnih izdelkov. Na drugi strani pa se je zmanjšalo povpraševanje po številnih luksuznih izdelkih," je navedeno v poročilu. "Digitalna tehnologija je bila uspešna, saj je več blagovnih znamk in trgovcev na drobno ugotovilo, da sta agilnost in hiter odziv pomembna dejavnika pri izpolnjevanju hitro spreminjajočih se vzorcev povpraševanja."

Digitalni tisk etiket bo do leta 2032 dosegel skoraj 20 milijard evrov1. Zmogljivost digitalnih ozkopasovnih tiskarskih strojev bo presegla analogno produkcijo. V poročilu je navedeno tudi: "Z rastjo prebivalstva in številom manjših gospodinjstev se bo povečal tudi obseg embalaže. Elektronsko poslovanje s posamezniki zahteva več embalaže za zaščito predmetov med prevozom. Čeprav večina embalaže ni tiskana (steklenice, kozarci, pločevinke s hrano, ovitki, sodi, zabojniki, vrečke za razsute izdelke, valoviti karton, folije), je na skoraj vsej embalaži potrebna takšna ali drugačna nalepka."

Etikete so nepogrešljiv dejavnik kritične infrastrukture
Kot še en primer prehoda na digitalno proizvodnjo družba FINAT2 razkriva, da je več kot tretjina anketirancev (37%) iz nedavne raziskave izjavila, da bodo leta 2023 kupili digitalni tiskarski stroj. To je precejšen skok v primerjavi z 21%, ki so v preteklem letu dejali, da bodo investirali v digitalno opremo. V najnovejšem poročilu in analizi združenja FINAT za evropski trg predsednik združenja Philippe Voet piše: "Etikete so nepogrešljiv spodbujevalec kritične infrastrukture" in dodaja, da "proizvajalci etiket poročajo, da se je njihovo digitalno poslovanje zaradi pandemije in stalne potrebe po naročanju znatno povečalo."

Podatki raziskovalnih analitikov IDC kažejo, da se bo zahodnoevropski trg digitalnih tiskarskih strojev za izdelavo etiket in embalaže v petletnem obdobju do leta 2025 predvidoma povečal za 13,1%3 .
Z našo tehnologijo, zaradi katere smo postali vodilni na trgu digitalne proizvodnje etiket, malo več kot šest let, odkar smo prvič vstopili v ta sektor, bomo še naprej premikali meje. Prvotno smo se usmerili na male in srednje velike proizvajalce etiket, zdaj pa kot globalni ponudnik tehnologije z lokalno storitveno strukturo, z uvedbo našega digitalnega tiskarskega stroja AccurioLabel 400 ciljamo tudi na trge višjega cenovnega razreda.
 
Bojan Zupančič, vodja prodaje za produkcijski in industrijski tisk, Konica Minolta Slovenija

Že prve stranke za AccurioLabel 400
Po obsežnem internem testiranju in izjemno pozitivnih odzivih na prvih javnih predstavitvah našega novega modela smo na dobri poti, da v začetku leta 2023 namestimo prve naprave našega novega tiskarskega stroja. Pomembne novosti tiskarskega stroja AccurioLabel 400 vključujejo nadaljnje znižanje obratovalnih stroškov, razpoložljivost v 4 in/ali 5 barvni konfiguraciji, ter možnost razširitve aplikacij z belim tonerjem in hitrostjo tiskanja do 39,9 metra na minuto.

"Uvedbe bele barve ni mogoče preceniti," pravi IDC v svojem poročilu. "Ocenjuje se, da bo 3.000 proizvajalcev nalepk v srednjem in velikem obsegu pozdravilo poslovne priložnosti, ki jih prinaša ta barvni dodatek. AccurioLabel 400 premika meje na področju avtomatizacije, hitrosti, prilagodljivosti in barvnih zmožnosti, kar družbi Konica Minolta omogoča nadaljnji prodor na trg." Poročilo dodaja, da novi tiskarski stroj "poudarja tudi zavezanost podjetja Konica Minolta k inovacijam in spodbujanju rasti na trgu L&P".

"Vendar ne bomo počivali na lovorikah. Še vedno nas čaka veliko dela pri izobraževanju trga o prednostih digitalne proizvodnje. S partnerskim pristopom smo odločeni, da svojim strankam pomagamo prepoznati in sprostiti potencial, ki ga skriva digitalizacija, ter s ponovnim razmislekom o delovnem mestu doseči naslednjo stopnjo digitalne zrelosti svoje organizacije", je dodal Bojan Zupančič.

Podpora inteligentnemu povezanemu delovnemu mestu
Poleg tega, da bomo še naprej utrjevali svoj položaj enega glavnih proizvajalcev na področju digitalne proizvodnje etiket, bomo gledali tudi na širšo sliko in strankam pomagali oblikovati njihovo prihodnost. V podporo "inteligentnemu povezanemu delovnemu mestu" Konica Minolta ponuja storitve v oblaku, IT, upravljane tiskalniške ter infrastrukture za tisk in video rešitve za delo na daljavo, kolaboracijo, upravljanje delovnih tokov, ter avtomatizacijo in varnost.
 
1 Smithers: “The Future of Digital Printing to 2032, digital printing product markets and forecasts”, stran 155
2 FINAT Report & Analysis, The European Narrow Web Market, #17
3 IDC Market Note, Konica Minolta Unveils AccurioLabel 400, doc # EUR149276522, junij 2022

Konica Minolta Slovenija in Konica Minolta

Konica Minolta Slovenija, d.o.o. s sedežem v Ljubljani je hčerinsko podjetje družbe Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH s sedežem v Langenhagnu v Nemčiji, ki je hčerinsko podjetje v popolni lasti družbe Konica Minolta Inc. s sedežem v Tokiu na Japonskem. Konica Minolta s svojim edinstvenim strokovnim znanjem na področju slikovne obdelave, obdelave podatkov in odločanja na podlagi podatkov ustvarja ustrezne rešitve za svoje stranke - mala in srednje velika podjetja, velika podjetja in javni sektor - ter rešuje vprašanja, s katerimi se sooča družba.

 

Konica Minolta kot ponudnik rešitev za digitalno delovno okolje svojim strankam pomaga prepoznati in izkoristiti potencial, ki ga skriva digitalizacija, ter doseči naslednjo stopnjo digitalne zrelosti organizacije s ponovnim razmislekom o delovnem okolju. V podporo 'inteligentnemu povezanemu delovnemu mestu' Konica Minolta ponuja storitve v oblaku, IT, upravljanje tiskanja in video rešitev za delo na daljavo, sodelovanje, upravljanje delovnih procesov ter avtomatizacijo in varnost. Uspešnost podjetja pri spodbujanju preobrazbe je potrdila tudi družba IDC, saj je v raziskavi 'IDC MarketScape: Worldwide Print Transformation 2023 Vendor Assessment' družbo Konica Minolta imenovala za 'vodilno' na področju transformacije tiskanja. Konica Minolta je od leta 2021 Microsoftov globalni partner (Microsoft Global Managed Partner).

 

Konica Minolta s ponudbo Igniting Print Possibilities pomaga ponudnikom tiska, grafičnim ustvarjalcem in lastnikom blagovnih znamk maksimalno izkoristiti avtomatizacijo delovnega procesa za povečanje učinkovitosti. Podjetje zagotavlja svetovanje v vseh komunikacijskih zadevah ter vrhunske sisteme za profesionalni tisk za proizvodnjo, pakiranje in etikete. Naprave za dodelavo ustvarjajo tiskarske izdelke, ki izstopajo in ustvarjajo dodano vrednost. Konica Minolta se že več kot desetletje uveljavlja kot vodilna na trgu produkcijskega tiska v Evropi (InfoSource).

 

Za vse več organizacij je uspeh danes več kot le ozka opredelitev finančne blaginje - vključuje tudi varovanje okolja in pozitiven vpliv na zaposlene ter družbo. Konica Minolta se je s svojo zavezanostjo ciljem trajnostnega razvoja (Sustainable Development Goals - SDG) zavezala, da bo dosledno sledila svojim ciljem na področju trajnosti in družbene odgovornosti.

 

Podjetje je bilo večkrat prepoznano zaradi svoje bogate zgodovine družbenega prispevka ter zaradi prizadevanj za doseganje ciljev trajnostnega razvoja v celotni poslovni in dobavni verigi. Konica Minolta je prejela zlato priznanje 'GOLD Level Recognition Medal' v okviru trajnostnih ocen EcoVadis za leto 2024.

 

Konica Minolta je za svoje storitve na daljavo prejela prestižno nagrado 'Buyers Lab (BLI) 2023-2024 Pacesetter Award in Remote Service for the Western European market', ki jo podeljuje Keypoint Intelligence.

 

Podjetje Konica Minolta Business Solutions Europe je zastopano s podružnicami in distributerji v več kot 80 državah v Evropi, Srednji Aziji, na Bližnjem vzhodu in v Afriki. Konica Minolta Europe z več kot 8.800 zaposlenimi (od aprila 2024) je v poslovnem letu 2023/2024 ustvarila več kot 2,13 milijarde EUR čistih prihodkov od prodaje.

 

Po vsem svetu ima podjetje več kot 40.000 zaposlenih in posluje v več kot 150 državah.

 

Izrazi in imena izdelkov so lahko blagovne znamke ali registrirane blagovne znamke ustreznih lastnikov in so s tem priznani.

Kontakt

Kontakt

Matjaž Babnik

Vodja marketinga

Stiki z javnostjo

matjaz.babnik@konicaminolta.si

+38615680511

ŽELITE VEČ INFORMACIJ?
KONTAKTIRAJTE NAS!