Pet glavnih trendov za 'digitalno delovno okolje', ki bodo omogočili poslovni uspeh v letu 2023

Ljubljana, Slovenija | 9 januar 2023

Leta 2022 se je digitalno delovno okolje še naprej razvijalo in raslo, celo bolj kot v prejšnjih dveh letih, ko se je njegova uporaba močno povečala. Sodobna virtualna pisarna, ki je v času pandemije omogočila velik delež dela na daljavo, nima geografskih omejitev in poganja trend hibridnega dela v številnih različnih sektorjih. Širši premisleki, kot so globalna podnebna kriza, kriza življenjskih stroškov in nadaljevanje vojne v Ukrajini, bodo tudi leta 2023 oblikovali digitalno delovno okolje. Ker si organizacije in podjetja prizadevajo ostati stroškovno učinkovita in konkurenčna, hkrati pa se odzivajo na spreminjajoča se pričakovanja in potrebe zaposlenih skupaj s stalnim pomanjkanjem usposobljenih zaposlenih, se bo odvisnost od tehnologije digitalnega delovnega okolja za zagotavljanje produktivnosti in zadovoljstva zaposlenih, ter ohranjanje in privabljanje nadarjenih zaposlenih še naprej povečevala.


Konica Minolta je opredelila pet ključnih trendov, ki bodo leta 2023 še posebej vplivali na digitalno delovno okolje. Nekateri od teh trendov so bili izpostavljeni tudi lani in bodo morda še naprej v ospredju, saj so številni trendi na digitalnem delovnem okolju dolgoročni in se bodo ponavljali tudi v naslednjih nekaj letih.

Trend 1: strožji predpisi o varstvu okolja: CSRD je za vogalom
COP 27 v Egiptu novembra 2022 je pokazal, kako zahtevna so pogajanja glede dogovora o strogih ciljih na področju podnebnih sprememb; zlasti evropske države so vnaprej pričakovale strožje cilje. Leta 2019 je bil prvič predstavljen evropski zeleni dogovor, s katerim so si države članice EU zastavile cilj, da do leta 2050 dosežejo podnebno nevtralnost in tako izpolnijo zaveze, dogovorjene na COP 21 v Parizu leta 2015. Da bi se z zelenim evropskim dogovorom nadaljevalo, se je EU nedavno dogovorila o prihodnji direktivi o trajnostnem poročanju (CSRD), ki od podjetij zahteva letno poročanje o upravljanju, družbenih in okoljskih vplivih ter tveganjih, povezanih z njihovimi dejavnostmi. Podjetja se morajo pripraviti na CSRD, saj se bo od leta 2024 ta postopoma uporabljal za različne kategorije podjetij, kar bo nadomestilo prejšnjo direktivo o nefinančnem poročanju. Namesto sedanjih 11.700 podjetij v Evropi jih bo moralo v skladu s CSRD[1] sedaj poročati približno 50.000.

Zaradi vse večjega pritiska za dokazovanje trajnosti, ki izhaja iz posebne zakonodaje in pričakovanj glede družbene odgovornosti podjetij, bo način poslovanja vseh organizacij pod strožjim nadzorom. Okoljska politika družbe Konica Minolta na primer spodbuja trajnostni razvoj in rast z vključevanjem okoljskih, gospodarskih in družbenih vidikov v svoje poslovne strategije, da bi zagotovila izvajanje dejavnosti v skladu z življenjem ljudi in z okoljem v vseh pogledih. To vključuje skladnost z zakoni in smernicami, okoljsko upoštevanje življenjskega cikla izdelkov in recikliranje, preprečevanje onesnaževanja, ter podporo širši trajnostni družbi.

Trend 2: Vse večji pomen orodij za komunikacijo in sodelovanje v času hibridnega dela
Prehod na hibridno delo je mnogim podjetjem pokazal, da starejše komunikacijske platforme (kot je elektronska pošta) niso več primerne za potrebe okrepljenega spletnega sodelovanja. Microsoft Teams, ki se je izkazal kot ključnega pomena za delo na daljavo in sodelovanje v času pandemije, je dokazal, da je veliko več kot le tekmec za Zoom video klice. Teams služi kot središče za skupinsko delo, saj omogoča upravljanje projektov, klepete/klice in sestanke, izmenjavo vsebin in avtorstvo - vse na enem mestu. Naraščajoči pomen je izražen tudi v številkah: Od februarja 2020 je povprečni uporabnik Teamsovega sistema povečal svoj tedenski čas za sestanke za 252 %, februarja 2022 pa je poslal 32 % več klepetov na teden kot marca 2020[2].

Kot Microsoftov globalni partner lahko akreditirana strokovna ekipa družbe Konica Minolta pomaga vsem velikostim in vrstam organizacij, da v celoti izkoristijo prednosti komunikacije in sodelovanja, ki jih ponuja paleta Microsoftovih orodij, vključno z orodjem Microsoft 365 s storitvijo Teams, ki podjetjem pomaga bolje organizirati in komunicirati z zaposlenimi. Z uporabo Microsoft Teams in širšega paketa Microsoft 365 lahko organizacije posodobijo in digitalizirajo poslovne procese, tako da se ti brezhibno prilegajo hibridnemu delovnemu okolju in do njih lahko dostopajo kjer koli in na kateri koli napravi, kar zagotavlja, da je njihovo poslovanje popolnoma prilagodljivo.

Trend 3: Zaposleni zahtevajo prilagodljivost glede delovnega časa in delovnega mesta
Ob upoštevanju množičnih odpovedi (‘The Great Resignation’), ki so sledile pandemiji, morajo organizacije zagotoviti najboljšo možno delovno izkušnjo, da bodo obstoječi zaposleni ostali zavzeti in zadovoljni, hkrati pa bodo organizacije privabile nove talente. To še posebej velja za delavce generacije Z. 58% (v primerjavi s 43% vseh zaposlenih) jih bo letos verjetno razmišljalo o zamenjavi delodajalca[3]. Tretjina (31%) evropskih zaposlenih je v zadnjih dveh letih že zamenjala službo[4]. Med glavnimi razlogi za zavrnitev ponudbe za delo sta pomanjkanje prožnega delovnega časa (37%) in prilagodljivosti lokacije (28%)[5], saj jih 53% bolj kot pred pandemijo daje prednost zdravju in dobremu počutju[6]. Podjetja, ki to upoštevajo in s prilagodljivimi delovnimi modeli zagotavljajo boljše ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem, zadovoljujejo svoje zaposlene, privabljajo nove talente, izboljšujejo produktivnost in ostajajo konkurenčna.

Konica Minolta s svojim portfeljem produktov, rešitev in storitev za 'Inteligentno povezano delovno okolje' ponuja celovito podporo in rešitve, ki podjetjem omogočajo, da v celoti izkoristijo vrsto orodij za prilagodljivo delo. Rešitve za delo na daljavo in pisarno na domu vključujejo storitve v oblaku, sodelovanje in komunikacije, mobilno tiskanje, varnostne storitve in storitve za upravljanje informacij - vse so zasnovane tako, da organizacijam in delovnim ekipam zagotavljajo popolno prilagodljivost in prožnost.

Trend 4: IT kot storitev (IT-as-a-Service) in namizje kot storitev (Desktop-as-a-Service) za večjo prilagodljivost v zahtevnih časih
IT storitev prinaša znatne koristi za vsako organizacijo. Namesto neposrednega nakupa strojne in programske opreme ter IT storitev, podjetje prejme vse potrebno po določeni ceni, prilagojeno za vsakega člana ekipe. S tem se izognete visokim začetnim stroškom in lastni oskrbi z informacijsko tehnologijo, hkrati pa zagotovite, da bodo stroški vzdrževanja in nadgradenj predvidljivi in cenovno dostopni. Podjetje lahko zlahka poveča ali zmanjša obseg svojih IT funkcij glede na poslovne potrebe in potrebe ekipe. Namizje kot storitev ta pristop še nadgradi, saj posamezniku ali določeni skupini ljudi zagotovi virtualno namizje glede na njihove delovne zahteve. Ko zaposleni odide in ne potrebuje več dostopa do podatkov podjetja, je mogoče dovoljenja hitro in preprosto preklicati, kar je zelo varno in stroškovno učinkovito. 

Konica Minolta v okviru svojih IT storitev ponuja tako 'programsko opremo kot storitev' (SaaS) kot 'infrastrukturo kot storitev' (IaaS). Pri tem Konica Minolta za stranko prevzame upravljanje in vzdrževanje aplikacij ter strežnikov, hrambe in omrežij v oblaku, tako da organizacijam ni treba skrbeti za delovanje tehnologije. Konica Minolta se zanaša predvsem na lastna evropska podatkovna središča v Hannovru (Nemčija) in Stockholmu (Švedska), ki zagotavljajo, da so ti podatki popolnoma zaščiteni in varni, ter visoko razpoložljivi. Namizje kot storitev je tudi del paketa Workplace One, kompaktnega digitalnega delovnega okolja, ki ga sestavljajo Microsoft 365, storitve varnostnega kopiranja, spremljanje in upravljanje na daljavo, ter portal podjetja na podlagi SharePointa.

Trend 5: Več z manj - umetna inteligenca in bolj poglobljen digitalni svet     
Ker se internet stvari (IoT) širi na videz brezmejno, je vse več sistemov vključenih v poslovna omrežja. Ta eksplozija razpoložljivosti podatkov na delovnem mestu zagotavlja, da lahko umetna inteligenca, ki se uči procesov in vzorcev, ponudi velike priložnosti pri avtomatizaciji delovnih procesov in s tem večjo ekonomijo zaradi prihranka stroškov in boljše izrabe časa usposobljenih zaposlenih.

S tem je povezana robotska avtomatizacija procesov (Robotic Process Automation - RPA), pri kateri umetna inteligenca prevzame določene procese (pogosto ponavljajoče se delovno intenzivne funkcije). Pomemben vidik te avtomatizacije je tudi videoanalitika. Storitve video rešitev družbe Konica Minolta na primer ne pokrivajo le varnostnih aplikacij, temveč so odlične tudi za spremljanje proizvodnih linij za nadzor kakovosti, aplikacije na področju zdravja pri delu za zagotavljanje varnosti ljudi (na primer osebe, ki se sprehajajo po nevarnih območjih) in odkrivanje požarov. Z uporabo zmogljive umetne inteligence in tehnologije kamer so možnosti uporabe skoraj neomejene.
 
[1] Sustainable economy: Parliament adopts new reporting rules for multinationals, 2022, https://www.europarl.europa.eu/news/de/press-room/20221107IPR49611/sustainable-economy-parliament-adopts-new-reporting-rules-for-multinationals
[2] Great Expectations: Making Hybrid Work Work, Microsoft, 2022, https://www.microsoft.com/en-us/worklab/work-trend-index/great-expectations-making-hybrid-work-work
[3] Great Expectations: Making Hybrid Work Work, Microsoft, 2022, https://www.microsoft.com/en-us/worklab/work-trend-index/great-expectations-making-hybrid-work-work
[4] State of Hybrid Work 2022: Europe, Owl Labs, 2022, https://owllabs.eu/state-of-hybrid-work-emea/2022
[5] State of Hybrid Work 2022: Europe, Owl Labs, 2022, https://owllabs.eu/state-of-hybrid-work-emea/2022
[6] Great Expectations: Making Hybrid Work Work, Microsoft, 2022, https://www.microsoft.com/en-us/worklab/work-trend-index/great-expectations-making-hybrid-work-work

quotation marks

Ker si podjetja in organizacije vseh vrst prizadevajo 'narediti več z manj', bo digitalno delovno okolje leta 2023 postalo še pomembnejše. Pritiski po povečanju trajnosti ob hkratni podpori hibridnega dela in spodbujanju prožnosti delovnega mesta bodo pomenili večji pritisk na zagotavljanje informacijske tehnologije in večjo uporabo avtomatizacije. Konica Minolta s svojim portfeljem za 'inteligentno povezano delovno okolje' je zasnovana tako, da z enim strokovnim dobaviteljem zadovoljuje vse te potrebe, kar organizacijam omogoča, da se povsem mirno posvetijo svojim osnovnim dejavnostim.

Boštjan Kavčnik

direktor, Konica Minolta Slovenija

Konica Minolta

 

Pot podjetja Konica Minolta se je začela pred 150 leti z vizijo, da bi delali drugače. Ustvarjamo inovacije v dobro družbe in sveta. Isti namen, ki nas je gnal naprej takrat, nas žene naprej tudi zdaj.

 

Konica Minolta Slovenija, d.o.o. s sedežem v Ljubljani je hčerinska družba Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH s sedežem v Langenhagnu v Nemčiji, ta je pa hčerinska družba Konica Minolta Inc., Tokio, Japonska. Konica Minolta s svojim edinstvenim strokovnim znanjem na področju upodabljanja (tiskanje, skeniranje, kopiranje), obdelave podatkov in odločanja na podlagi podatkov, ustvarja rešitve za svoje stranke - mala in srednje velika podjetja, velika podjetja in javni sektor - ter rešuje vprašanja, s katerimi se sooča družba.

 

Konica Minolta kot ponudnik rešitev za digitalna delovna okolja svojim strankam pomaga prepoznati in izkoristiti potencial, ki ga skriva digitalizacija, ter doseči naslednjo stopnjo digitalne zrelosti organizacije. V podporo "inteligentnemu povezanemu delovnemu mestu" Konica Minolta ponuja storitve v oblaku, IT, upravljanja tiskanja in video rešitev za delo na daljavo, sodelovanje, upravljanje ter avtomatizacijo delovnih procesov in varnost. Uspešnost podjetja pri spodbujanju preobrazbe je potrdila tudi družba IDC, saj je v raziskavi "IDC MarketScape, v poročilu "Worldwide Print Transformation 2020 Vendor Assessment" navedeno, da je Konica Minolta "globalno priznana kot vodilna na področju transformacije tiskanja". Konica Minolta je od leta 2021 tudi Microsoftov globalni partner.

 

Konica Minolta s ponudbo Igniting Print Possibilities pomaga tiskarnam in drugim ponudnikom storitev tiska maksimalno izkoristiti avtomatizacijo delovnih procesov za povečanje učinkovitosti. Podjetje zagotavlja vrhunske sisteme za digitalni produkcijski tisk, za tisk na embalažo in za tisk etiket. Naprave za dodelavo ustvarjajo tiskarske izdelke, ki izstopajo in ustvarjajo dodano vrednost. Konica Minolta se že več kot desetletje uveljavlja kot vodilna na trgu produkcijskega tiska v Evropi (InfoSource).

 

Za vse več organizacij je danes uspeh več kot le ozka opredelitev finančnega izkaza - vključuje tudi varovanje okolja in pozitiven vpliv na zaposlene ter družbo. Konica Minolta se je s svojo zavezanostjo ciljem trajnostnega razvoja zavezala, da bo dosledno sledila svojim ciljem na področju trajnosti in družbene odgovornosti. Podjetje je bilo večkrat prepoznano zaradi svoje bogate zgodovine družbenega prispevka ter zaradi prizadevanj za doseganje ciljev trajnostnega razvoja v celotni poslovni in dobavni verigi. Konica Minolta je uvrščena na seznam "2022 Global 100 Most Sustainable Corporations in the World" in je prejela najvišjo stopnjo na lestvici EcoVadis Sustainabilty Ratings.

 

Konica Minolta je za svoj inovativni pristop storitvam, ki odlično dopolnjuje njihove naprave, prejela prestižno nagrado "Buyers Lab PaceSetter Award for Serviceability and Support 2020/2021" podjetja Keypoint Intelligence.

 

Konica Minolta Slovenija zaposluje 51 predanih strokovnjakov (november 2022), ki na slovenskem trgu skrbijo za več kot 3.000 pogodbenih strank in aktivno promovirajo vse vertikale poslovanja. Na evropskem nivoju je podjetje Konica Minolta Business Solutions Europe zastopano s podružnicami in distributerji v več kot 80 državah v Evropi, Srednji Aziji, na Bližnjem vzhodu in v Afriki. S približno 8.700 zaposlenimi (april 2022) je Konica Minolta Europe v poslovnem letu 2021/2022 ustvarila več kot 1,9 milijarde evrov čiste prodaje. Po vsem svetu ima podjetje več kot 39.000 zaposlenih in posluje v več kot 150 državah.

 

Izrazi in imena izdelkov so lahko blagovne znamke ali registrirane blagovne znamke ustreznih lastnikov in so s tem priznani.

Kontakt

Kontakt

Matjaž Babnik

Vodja marketinga

Stiki z javnostjo

matjaz.babnik@konicaminolta.si

+38615680511

ŽELITE VEČ INFORMACIJ?
KONTAKTIRAJTE NAS!