Varnost podatkov

Ljubljana, Slovenija | 25 julij 2022

Varnost podatkov

O tem smo povprašali dva izkušena IT strokovnjaka družbe Konica Minolta.

"Informacijska varnost je še posebej pomembna za mala in srednje velika podjetja, saj so kibernetski napadi in vdori vse pogostejši.«


Zakaj je varnost podatkov tako pomembna za MSP?
Blaž Kos: Ta tema je še posebej pomembna za MSP, saj je število kibernetskih napadov vse večje. Na primer, v zadnjih dveh letih je bilo žrtev kibernetskih napadov približno 70 odstotkov nemških podjetij in ti odstotki so več ali manj enaki v državah EU. Velika podjetja so dosegla razmeroma dobro raven varnosti. Po drugi strani MSP-ji ostajajo privlačni za hekerje, saj je njihova raven zaščite pogosto veliko nižja.
 
Arben Kastrati: Natančno moramo opredeliti, kaj mislimo z varnostjo podatkov. Ko rečemo podatki, ali s tem mislimo na informacije? Potem govorimo o informacijski varnosti, ki je po zakonu za MSP izjemno pomembna. Uredba EU GDPR in od aprila 2019 zakon o poslovnih skrivnostih na podlagi uredbe EU 2016/943 določata, da morajo podjetja ukrepati.
 
Kakšni so cilji informacijske varnosti?
Arben Kastrati: Poslovni podatki in sistemi morajo biti vedno v celoti na voljo v nepoškodovani obliki, dostopni izključno pooblaščenim uporabnikom v času, ko jih potrebujejo.
 
Blaž Kos: Obstajajo trije cilji zaščite: zaupnost, celovitost in razpoložljivost informacij. Temu pravimo tudi CIA triada, Confidentiality, Integrity in Availability.
 
Arben Kastrati: Glavni cilj vsakega podjetja bi moral biti doseči ustrezno raven zaščite za vse svoje informacije.
 
Blaž Kos: Kot analogija, če imam v sobi 3 EUR, ne potrebujem oklepnih vrat. Če pa sem visoko specializiran in tam hranim svoje patente ter drugo intelektualno in poslovno vsebino, potem vsekakor moram imeti oklepna vrata, oziroma maksimalni nivo zaščite.
 
Kaj so bistveni elementi informacijske varnosti?
Arben Kastrati: Najprej je treba podrobno popisati vse informacije, ki jih je treba zaščititi. Vsak vodja podjetja bi se moral vprašati kakšne informacije imamo, ki bi lahko bile zanimive za druge? Aktivne in arhivirane datoteke, pogodbe, poslovni načrti, programska oprema in orodja, ki jih uporabljamo, komunikacijske storitve in storitve za delovanje klimatskih naprav, oskrbo z električno energijo, razsvetljavo, tiskalnike, kamere - vse to je vključeno. Z drugimi besedami, celotno podjetje, včasih tudi zunaj prostorov. Tudi informacije v oblaku potrebujejo zanesljivo zaščito.
 
Kaj pa varnost podatkov in informacij v napravah interneta stvari?
Arben Kastrati: Vsi bi morali vedeti, kako varno informacije prenašati v interakcijah med omrežno opremo in stroji.
 
Blaž Kos: Pogosto slišimo: "Jaz sem nihče. Kdo želi vedeti moje podatke?" Res je, da vlomilcev ne zanima, kaj hranite v svojem hladilniku interneta stvari. Morda pa jih zanima njegova lokacija in to, da ga že nekaj dni niste odprli.
 
Koliko časa je potrebno za izvedbo varnostnega koncepta?
Blaž Kos: Koliko časa traja vzpostavitev varnostnega sistema? Ko določite raven zaščite, ki jo potrebujete, je treba podatke razvrstiti. Kako ocenite škodo, ki bi lahko nastala, če bi vas napadli? Zmerna ali katastrofalna?
 
Arben Kastrati: Ali je to nevarno ali katastrofalno? Vsak koncept je individualno prilagojen stranki. Potreba po zaščiti in razvrstitvi izhaja iz ustreznih tehničnih in organizacijskih ukrepov, ki jih mora sprejeti MSP. To je podobno TOM-u (Technical and Organizational Measures) iz uredbe GDPR.
 
Posledica tega so zelo različne projektne situacije, prav tako pa se lahko zelo razlikujeta proračun in hitrost projektov. Pomembno je, da se mala in srednje velika podjetja na to pripravijo že od samega začetka. Izkušnje so pokazale, da je postopno uvajanje varnostnega koncepta bolj koristno in varnejše kot preklapljanje vsega naenkrat.
 
Blaž Kos: To izvajanje lahko traja približno 25 dni, ki se razporedijo na več mesecev, odvisno od velikosti podjetja in vrste informacij, včasih pa lahko traja veliko več.
 
Arben Kastrati: Stroški osnovne implementacije se razlikujejo od podjetja do podjetja, zato tega ne moremo zares oceniti - stroški se razlikujejo glede na velikost podjetja, obseg informacij in potrebno raven zaščite. Mala in srednje velika podjetja morajo pogosto dodatno porabiti sredstva tudi za orodja in zaposlene.
 
Kako družba Konica Minolta pomaga podjetjem pri zaščiti njihovih informacij?
Arben Kastrati: Od nezavezujočih začetnih posvetovanj do skupnega izvajanja konceptov 360-stopinjske zaščite. Razvili smo postopek strateške analize, ki temelji na skoraj 20 letih izkušenj. Ocenjujemo vsa področja, ki so pomembna za vsakodnevno poslovanje: Vključujemo: IT varnost in informacijsko varnost, varnost tiskalniških naprav in video varnost. Analiziramo varnostne zahteve in skupaj z malimi in srednje velikimi podjetji oblikujemo koncept, katerega cilj je največja možna varnost.

O podjetju Konica Minolta Slovenija

 

Konica Minolta Slovenija, d.o.o. s sedežem v Ljubljani je hčerinska družba Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH s sedežem v Langenhagnu v Nemčiji, ta je pa hčerinska družba Konica Minolta Inc., Tokio, Japonska. Konica Minolta s svojim edinstvenim strokovnim znanjem na področju upodabljanja (tiskanje, skeniranje, kopiranje), obdelave podatkov in odločanja na podlagi podatkov, ustvarja rešitve za svoje stranke - mala in srednje velika podjetja, velika podjetja in javni sektor - ter rešuje vprašanja, s katerimi se sooča družba.

 

Konica Minolta kot ponudnik rešitev za digitalna delovna okolja svojim strankam pomaga prepoznati in izkoristiti potencial, ki ga skriva digitalizacija, ter doseči naslednjo stopnjo digitalne zrelosti organizacije. V podporo "inteligentnemu povezanemu delovnemu mestu" Konica Minolta ponuja storitve v oblaku, IT, upravljanja tiskanja in video rešitev za delo na daljavo, sodelovanje, upravljanje ter avtomatizacijo delovnih procesov in varnost. Uspešnost podjetja pri spodbujanju preobrazbe je potrdila tudi družba IDC, saj je v raziskavi "IDC MarketScape, v poročilu "Worldwide Print Transformation 2020 Vendor Assessment" navedeno, da je Konica Minolta "globalno priznana kot vodilna na področju transformacije tiskanja". Konica Minolta je od leta 2021 tudi Microsoftov globalni partner.

 

Konica Minolta s ponudbo Igniting Print Possibilities pomaga tiskarnam in drugim ponudnikom storitev tiska maksimalno izkoristiti avtomatizacijo delovnih procesov za povečanje učinkovitosti. Podjetje zagotavlja vrhunske sisteme za digitalni produkcijski tisk, za tisk na embalažo in za tisk etiket. Naprave za dodelavo ustvarjajo tiskarske izdelke, ki izstopajo in ustvarjajo dodano vrednost. Konica Minolta se že več kot desetletje uveljavlja kot vodilna na trgu produkcijskega tiska v Evropi (InfoSource).

 

Za vse več organizacij je danes uspeh več kot le ozka opredelitev finančnega izkaza - vključuje tudi varovanje okolja in pozitiven vpliv na zaposlene ter družbo. Konica Minolta se je s svojo zavezanostjo ciljem trajnostnega razvoja zavezala, da bo dosledno sledila svojim ciljem na področju trajnosti in družbene odgovornosti. Podjetje je bilo večkrat prepoznano zaradi svoje bogate zgodovine družbenega prispevka ter zaradi prizadevanj za doseganje ciljev trajnostnega razvoja v celotni poslovni in dobavni verigi. Konica Minolta je uvrščena na seznam "2021 Global 100 Most Sustainable Corporations in the World" in je prejela najvišjo stopnjo na lestvici EcoVadis Sustainabilty Ratings.

 

Konica Minolta je za svoj inovativni pristop storitvam, ki odlično dopolnjuje njihove naprave, prejela prestižno nagrado "Buyers Lab PaceSetter Award for Serviceability and Support 2020/2021" podjetja Keypoint Intelligence.

 

Konica Minolta Slovenija zaposluje 51 predanih strokovnjakov (maj 2021), ki na slovenskem trgu skrbijo za več kot 3.000 pogodbenih strank in aktivno promovirajo vse vertikale poslovanja. Na evropskem nivoju je podjetje Konica Minolta Business Solutions Europe zastopano s podružnicami in distributerji v več kot 80 državah v Evropi, Srednji Aziji, na Bližnjem vzhodu in v Afriki. S približno 9.000 zaposlenimi (od aprila 2021) je Konica Minolta Europe v poslovnem letu 2020/2021 ustvarila več kot 1,9 milijarde evrov čiste prodaje. Po vsem svetu ima podjetje več kot 43.000 zaposlenih in posluje v več kot 150 državah.

 

Izrazi in imena izdelkov so lahko blagovne znamke ali registrirane blagovne znamke ustreznih lastnikov in so s tem priznani.

Kontakt

Kontakt

Matjaž Babnik

Vodja marketinga

Stiki z javnostjo

matjaz.babnik@konicaminolta.si

01 568 05 11

ŽELITE VEČ INFORMACIJ?
KONTAKTIRAJTE NAS!