Nakupna pot stranke: veste kje je vaša stranka?

Ljubljana, Slovenija | 15 november 2021

Pot, ki jo stranka prehodi, je lahko sledljiva. Preberite si, kako imajo podjetja lahko koristi od poznavanja poti strank.

Deset odstotkov večja prodaja in oglaševanje, ki stranke doseže ob pravem času. Zveni dobro? Poznavanje poti strank (customer journey) to omogoča. V tem članku si lahko preberete, kako deluje in kako lahko izkoristite njegove prednosti.


Opredelitev poti stranke
Vsak nakup se začne z neizpolnjeno željo ali nerešeno težavo. To je lahko knjiga, ki poteši vašo željo po kriminalnem romanu, nov prenosni računalnik, ki olajša delo od doma, ali pa večji avtomobil, v katerem bo končno dovolj prostora za udobno vožnjo celotne družine. In tudi vaši izdelki so lahko rešitev, ko jih stranke odkrijejo.
 
Pri tem vam je lahko v pomoč pot stranke, znana tudi kot celostna izkušnja ali izkušnja stranke, saj vse potencialne stranke opravijo določeno pot do nakupa izdelka. Ta pot lahko traja le nekaj minut, lahko pa traja tudi tedne, mesece ali celo leta. V tem obdobju uporabniki iščejo informacije, ki jim pomagajo pri odločitvi za ali proti določenemu izdelku.
 
Pet faz celostne uporabniške izkušnje stranke.
Kupci gredo na poti skozi določene faze, v katerih se zavedanje o izdelku prebudi in poveča. Obstajajo različni modeli, ki opisujejo od tri do sedem faz. Najpogostejši model ima pet faz.
 
Neposredne in posredne stične točke kažejo pot uporabniške izkušnje stranke. Neposredne točke stranke najdejo v revijah ali na spletnih straneh: v to kategorijo spadajo primerjave cen, poročila o preskusih, priporočila in ponudbe. Posredne dotične točke so oglasi, ki jih objavite vi: kot so plakati, televizijsko oglaševanje, oglasne pasice in oglasi v družabnih omrežjih.
  1. Zavedanje: Problem ali zahteva obstaja. Izdelek bi lahko bil rešitev. Vzbudi se zanimanje.
  2. Ugodnost: Začetne informacije o izdelku in njegovih alternativah povečajo zanimanje. Kupci se zavedajo prednosti izdelka.
  3. Razmišljanje: Kupci razmišljajo o nakupu izdelka. Primerjajo cene ter pretehtajo prednosti in slabosti.
  4. Nakupna namera: Nakupna namera postane bolj konkretna. Manjka le še majhna spodbuda: ponudba, popust ali hitra dostava.
  5. Konverzija: Odločitev je sprejeta in nakup je zaključen
Kakšne priložnosti ponuja celostna uporabniška izkušnja stranke?
Študija McKinseyja je pokazala, da podjetja, ki razumejo celostno uporabniško izkušnjo strank, ustvarijo povprečno 10 odstotkov več prometa, njihovo zadovoljstvo strank pa je 20 odstotkov višje. Številke so impresivne. Toda zakaj je znanje o izkušnji stranke tako dragoceno?
 
Pred nekaj leti so podjetja svoja oglaševalska gradiva razširjala čim bolj na široko. Izguba zaradi razpršitve je bila ustrezno visoka. S poznavanjem poti stranke lahko svoje oglaševanje naredite veliko bolj ciljno usmerjeno - točno tam, kjer se vaše stranke najpogosteje ustavijo.
 
Ta mesta se imenujejo stične točke. Če le tam oglašujete svoj izdelek, boste veliko pogosteje dosegli potencialne stranke. To poveča ozaveščenost strank o izdelku in poveča možnosti, da bo odločitev o nakupu uspela. Z drugimi besedami, neizogibno povečate stopnjo konverzije in zmanjšate stroške oglaševanja.
 
Analiza poti kupca zajema tudi doslej neznane prodajne poti, kot so doslej neuporabljeni spletni kanali ali priložnosti za plasiranje izdelkov. Hkrati pa tudi na novo odkrijete: želje strank, cilje strank in morda celo slabosti lastnih izdelkov. Spletna orodja vam lahko pomagajo pri filtriranju teh ugotovitev. Več o tem si preberite na koncu tega prispevka.
 
Stične točke: ne obstaja samo ena uporabniška pot stranke.
Največji izziv pri analizi uporabniške poti je razumevanje nedoslednega vedenja uporabnikov, saj se vsak začne na drugi točki in ima drugačen cilj.
 
Nekateri že poznajo izdelek, ki ga želijo. Nekateri so ga celo že uporabili. Če najdete stične točke, kot so spletna mesta, vplivneži ali platforme za razprave, lahko vplivate na pot celostne uporabniške izkušnje stranke in nakupno odločitev.
 
Vendar je poti do izdelka dandanes vse več: nekateri uporabniki na začetku iščejo le navdih. Imajo željo ali nekaj v mislih, vendar še nimajo rešitve. Njihova vstopna točka na uporabniško pot se začne z iskalnikom Google ali kanali družbenih medijev. Drugi kupci iščejo specifične informacije in mnenja v testih in člankih na blogih in specializiranih straneh.
 
Dve stični točki nista enaki.
Vsaka stična točka deluje drugače in zahteva drugačne ukrepe. Vendar so najbolj donosne in dragocene tiste, ki so zelo obiskane. Medtem ko nekatere stične točke zagotavljajo doseg, so druge kakovostni generatorji potencialov. Glede na to, kakšni so vaši cilji, se lahko vaša oglaševalska strategija osredotoči na druge stične točke. Postavitev oglasnih pasic ali individualizirane vsebine, kot so sponzorirane objave in pričevanja, so ukrepi, ki bi dosegli stranke, vendar bi lahko izpolnili druge cilje
 
Poleg tega potovanje ni linearno in se je premaknilo še bolj v digitalni svet. Uporabniki svojo pot nadaljujejo na različnih točkah in spletna mesta obiščejo večkrat, pri čemer pogosto preklapljajo med računalnikom, tabličnim računalnikom in pametnim telefonom. Zaradi takšnega vedenja je težje nemoteno slediti potovanju celostne uporabniške izkušnje strank.
 
Dodatna težava je, da ljudje zbirajo informacije tudi zunaj spleta: prijatelji, družina in sodelavci lahko vplivajo na nakup v enaki meri, kot lahko vplivajo oglasni plakati, brošure, oglasi in revije. Zaradi vseh teh vstopnih točk, poti in ciljev je pot stranke tako zanimiva - in včasih ali pa pogosto težko razumljiva.
 
Kako prepoznati celostno uporabniško izkušnjo kupca?
Internet je temeljito spremenil pot stranke. Postalo je bolj zapleteno, vendar ga je tudi lažje kot kdaj koli prej meriti. Sodobno sledenje to omogoča: s piškotki je mogoče spremljati vsak klik na spletni strani, čas obiska spletne strani in celo naprave uporabnikov ter njihovo trenutno lokacijo.
 
Spletni uporabniki komunicirajo s podjetji prek različnih kanalov, kot so oglasi v družabnih omrežjih, glasila ali kliki na pasice. Vsaka interakcija vodi do dragocenih informacij o ciljni skupini in njenih interesih. Analiza poti vam na primer razkrije pomembne podatke o željah po izdelkih ali pričakovanih cenah. Zbrane informacije in indikacije lahko povzamete v digitalnem zemljevidu poti strank.
 
Pomembni dejavniki pri kartiranju:
  • Vrste strank: Katere ciljne skupine se zanimajo za izdelek?
  • Stične točke: Skozi katere ciljne točke poteka uporabniška izkušnja?
  • Lijak: V katero smer gredo ciljne skupine v kateri fazi?
  • Konverzija: Kateri ukrepi lahko spodbudijo stranko k dokončanju nakupa?
Kartiranje celostne uporabniške izkušnje strank: analiza poti strank.
Spletna orodja pomagajo primerjati in vrednotiti zbrane podatke - prepoznavajo potencialne stranke na njihovi zapleteni poti in analizirajo oglaševalski potencial stičnih točk. Digitalni zemljevidi omogočajo, da so rezultati vidni, celostna uporabniška izkušnja stranke pa postane razumljiva že na prvi pogled.
 
Tri preizkušena orodja za kartiranje celostne uporabniške izkušnje strank:
1. Canvanizer je pregledno orodje za kartiranje, ki lahko hitro in nazorno združi informacije v pripravljenih predlogah. Funkcija skupine omogoča tudi ustvarjanje nalog in izmenjavo idej.
2. Smaply ima tri glavne elemente: kartiranje, persone in zemljevide deležnikov. Persone simulirajo vrste strank - uporabniki preverijo rezultate svojega kartiranja in s temi shranjenimi ciljnimi skupinami optimizirajo opredeljeno pot strank. Zemljevidi deležnikov analizirajo okolje postavitve izdelka na stičnih točkah.
3. Cilj Touchpoints Dashboard je izboljšati vse uporabniške stične točke. V ta namen vključuje obsežno področje, na katerem lahko skupine opredelijo naloge ali ustvarijo informativna poročila.

Vaše potovanje se šele začenja ..
Novi prodajni kanali, posebne stične točke za interakcijo s strankami in zagotovljeno povečanje stopnje konverzije: poznavanje poti strank ima velik potencial za mala in srednje velika podjetja.
 
Že sama ocena v orodju Google Analytics lahko zagotovi začetne informacije o stičnih točkah, ki so že zdaj zelo obiskane. Če si ogledate statistične podatke svojih oglasov na Facebooku, je ciljna skupina, ki je že bila dosežena, jasnejša. Takšna orodja za digitalno spremljanje so številna in v nekaterih primerih brezplačna – in rezultati so lahko izjemno donosni.

Konica Minolta

 

Pot podjetja Konica Minolta se je začela pred 150 leti z vizijo, da bi delali drugače. Ustvarjamo inovacije v dobro družbe in sveta. Isti namen, ki nas je gnal naprej takrat, nas žene naprej tudi zdaj.

 

Konica Minolta Slovenija, d.o.o. s sedežem v Ljubljani je hčerinska družba Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH s sedežem v Langenhagnu v Nemčiji, ta je pa hčerinska družba Konica Minolta Inc., Tokio, Japonska. Konica Minolta s svojim edinstvenim strokovnim znanjem na področju upodabljanja (tiskanje, skeniranje, kopiranje), obdelave podatkov in odločanja na podlagi podatkov, ustvarja rešitve za svoje stranke - mala in srednje velika podjetja, velika podjetja in javni sektor - ter rešuje vprašanja, s katerimi se sooča družba.

 

Konica Minolta kot ponudnik rešitev za digitalna delovna okolja svojim strankam pomaga prepoznati in izkoristiti potencial, ki ga skriva digitalizacija, ter doseči naslednjo stopnjo digitalne zrelosti organizacije. V podporo "inteligentnemu povezanemu delovnemu mestu" Konica Minolta ponuja storitve v oblaku, IT, upravljanja tiskanja in video rešitev za delo na daljavo, sodelovanje, upravljanje ter avtomatizacijo delovnih procesov in varnost. Uspešnost podjetja pri spodbujanju preobrazbe je potrdila tudi družba IDC, saj je v raziskavi "IDC MarketScape, v poročilu "Worldwide Print Transformation 2020 Vendor Assessment" navedeno, da je Konica Minolta "globalno priznana kot vodilna na področju transformacije tiskanja". Konica Minolta je od leta 2021 tudi Microsoftov globalni partner.

 

Konica Minolta s ponudbo Igniting Print Possibilities pomaga tiskarnam in drugim ponudnikom storitev tiska maksimalno izkoristiti avtomatizacijo delovnih procesov za povečanje učinkovitosti. Podjetje zagotavlja vrhunske sisteme za digitalni produkcijski tisk, za tisk na embalažo in za tisk etiket. Naprave za dodelavo ustvarjajo tiskarske izdelke, ki izstopajo in ustvarjajo dodano vrednost. Konica Minolta se že več kot desetletje uveljavlja kot vodilna na trgu produkcijskega tiska v Evropi (InfoSource).

 

Za vse več organizacij je danes uspeh več kot le ozka opredelitev finančnega izkaza - vključuje tudi varovanje okolja in pozitiven vpliv na zaposlene ter družbo. Konica Minolta se je s svojo zavezanostjo ciljem trajnostnega razvoja zavezala, da bo dosledno sledila svojim ciljem na področju trajnosti in družbene odgovornosti. Podjetje je bilo večkrat prepoznano zaradi svoje bogate zgodovine družbenega prispevka ter zaradi prizadevanj za doseganje ciljev trajnostnega razvoja v celotni poslovni in dobavni verigi. Konica Minolta je uvrščena na seznam "2022 Global 100 Most Sustainable Corporations in the World" in je prejela najvišjo stopnjo na lestvici EcoVadis Sustainabilty Ratings.

 

Konica Minolta je za svoj inovativni pristop storitvam, ki odlično dopolnjuje njihove naprave, prejela prestižno nagrado "Buyers Lab PaceSetter Award for Serviceability and Support 2020/2021" podjetja Keypoint Intelligence.

 

Konica Minolta Slovenija zaposluje 51 predanih strokovnjakov (november 2022), ki na slovenskem trgu skrbijo za več kot 3.000 pogodbenih strank in aktivno promovirajo vse vertikale poslovanja. Na evropskem nivoju je podjetje Konica Minolta Business Solutions Europe zastopano s podružnicami in distributerji v več kot 80 državah v Evropi, Srednji Aziji, na Bližnjem vzhodu in v Afriki. S približno 8.700 zaposlenimi (april 2022) je Konica Minolta Europe v poslovnem letu 2021/2022 ustvarila več kot 1,9 milijarde evrov čiste prodaje. Po vsem svetu ima podjetje več kot 39.000 zaposlenih in posluje v več kot 150 državah.

 

Izrazi in imena izdelkov so lahko blagovne znamke ali registrirane blagovne znamke ustreznih lastnikov in so s tem priznani.

Kontakt

Kontakt

Matjaž Babnik

Vodja marketinga

Stiki z javnostjo

matjaz.babnik@konicaminolta.si

01 568 05 11

ŽELITE VEČ INFORMACIJ? KONTAKTIRAJTE NAS!