Kako dobro je vaše podjetje zaščiteno pred zlonamerno programsko opremo?

Ljubljana, Slovenija | 14 november 2022

Kako dobro je vaše podjetje zaščiteno pred zlonamerno programsko opremo?

Oktober je mesec ozaveščanja o kibernetski varnosti. Kot takega sta ga leta 2004 določila predsednik ZDA in kongres z namenom, pomagati ljudem zaščititi se na spletu pred vse večjim številom groženj tehnologiji in zaščititi občutljive podatke. Agencija za kibernetsko varnost in varnost infrastrukture (CISA) ter Nacionalna zveza za kibernetsko varnost (NCA) skupaj vodita skupna prizadevanja vlade in industrije za ozaveščanje o kibernetski varnosti na nacionalni in mednarodni ravni.


Letošnja tema "Oglejte se v kibernetskem svetu (See Yourself in Cyber)" poudarja dejstvo, da je vsakdo odgovoren za varnost na spletu, saj je kibernetska varnost navsezadnje odvisna od ljudi. Zaradi zaskrbljujočega porasta kibernetskega kriminala, zlasti uporabe izsiljevalske programske opreme, pa še nikoli ni bilo tako nujno potrebno okrepiti svojo varnost.
 
FBI poroča o 60% povečanju števila napadov z izsiljevalsko programsko opremo v primerjavi z letom poprej, kot tudi o tem, da številne organizacije sploh niso pripravljene na obrambo. Po podatkih revije Forbes polovica ameriških podjetij (podobno pa je tudi v Evropi) ni vzpostavila načrta za obvladovanje tveganj na področju kibernetske varnosti, zato bo obvladovanje naraščajočega števila groženj, ki se napovedujejo v naslednjih nekaj letih, velik izziv. Članek iz Dataprota iz julija 2022 navaja, da izsiljevalska programska oprema napade podjetja vsakih 40 sekund, predvsem zaradi lažnih elektronskih sporočil, ki so v ozadju dveh tretjin teh napadov.
 
Izsiljevalska programska oprema (ransomware) je le ena vrsta zlonamerne programske opreme med številnimi drugimi, ki lahko vplivajo na vaše vsakodnevno poslovanje in neprekinjeno poslovanje. Vendar je izsiljevalska programska oprema še posebej nevarna, saj je zasnovana tako, da onemogoča dostop do računalniškega sistema ali podatkov, ki jih potrebujete, dokler ne plačate odkupnine. Vse, kar je potrebno, je en napačen klik na lažno povezavo ali priponko, da se zaklenejo podatki in prekinejo storitve - notranje in zunanje. Pogosto se širi z lažnimi e-poštnimi sporočili ali tako, da nekdo nevede obišče okuženo spletno stran. V vsakem primeru ima lahko to uničujoče posledice za posameznike in organizacije. Kako deluje izsiljevalska programska oprema?
 
OKUŽBA – Napadalci lahko v računalnike prodrejo na več načinov. Eden najpogostejših je klik na zlonamerno povezavo ali prenos okužene priponke prek lažnih e-poštnih sporočil, ki so pogosto videti legitimna in povsem varna. Napadalci uporabljajo tudi ukradene prijavne podatke za zagon zlonamerne programske opreme prek tehnologije oddaljenega namizja, s katero lahko na daljavo prevzamejo nadzor nad tujim računalnikom.
 
ŠIFRIRANJE - Izsiljevalska programska oprema šifrira podatke na način, ki ne vpliva na stabilnost sistema, vendar se nekatere različice lahko razširijo na druge računalnike v omrežju. Še huje, zlonamerna programska oprema lahko poišče tudi varnostne kopije podatkov in jih uniči.
 
ZAHTEVA PO ODKUPNINI - Uporabnik računalnika običajno prejme odkupnino, v kateri je razloženo, kaj se je zgodilo in so navedena navodila za plačilo odkupnine ter posledice, če odkupnina ne bo plačana v določenem roku. V nekaterih primerih napadalci ponudijo brezplačno dešifriranje ene datoteke, da dokažejo, da dešifrirni ključi delujejo.
 
DVOJNO IZSILJEVANJE – Kot da izguba dostopa ne bi bila dovolj, napredni kibernetski kriminalci podvojijo svoj pritisk tako, da pred šifriranjem najprej pridobijo zaupne podatke, nato pa grozijo, da jih bodo objavili ali prodali, če žrtev noče plačati. Ta postopek dvojnega izsiljevanja prisili organizacije, da plačajo.
 
PLAČATI ALI NE PLAČATI – Če žrtev ne plača tvega možnost, da za vedno izgubi podatke. V primeru 'dvojnega izsiljevanja' pa tvega, da bodo podatki razkriti. Toda če plača, ni nobenega zagotovila, da bodo napadalci zagotovili potrebne šifrirne ključe. In v primeru dvojnega izsiljevanja žrtve, ta še vedno nimajo možnosti, da bi napadalcem preprečila prodajo, uhajanje ali objavo podatkov.
 
To pomeni, da je napad z izsiljevalsko programsko opremo vedno izgubljen. Kako lahko pomagate zaščititi svojo organizacijo in zaposlene ter druge, ki sodelujejo z vami, na primer dobavitelje - da ne omenjamo vaših strank?
Za začetek se je v skladu s priporočili CISA in NCA treba osredotočiti na "človeški" faktor kibernetske varnosti in sicer tako, da vsi v vaši organizaciji naredijo te štiri stvari:
  • izvedbo večfaktorske avtentikacije,
  • uporabo močnih gesel,
  • odkrivanje in poročanje o dejavnostih 'ribarjenja',
  • posodabljanje programske opreme.
 
To je zlasti pomembno, če vaša organizacija deluje po hibridnem modelu z zaposlenimi na daljavo. Po podatkih podjetja Splunk, ki se ukvarja s podatkovnimi platformami, 78% vodij za varnost in IT trdi, da je zaposlene na daljavo težje zavarovati, 68% pa jih je poročalo o povečanem številu napadov med pandemijo. Ker se uporablja toliko več naprav (tudi mobilnih) z različnih lokacij, so se potencialne vstopne točke in priložnosti za hekerje, da ogrozijo vaše podjetje, skokovito povečale.
 
Dobra novica je, da vam pri zaščiti organizacije pred zlonamerno programsko opremo ni treba biti sami. V podjetju Konica Minolta ponujamo rešitve za zaščito pred zlonamerno programsko opremo, ki preprečujejo uspešnost napadov in preprečujejo izpade in motnje poslovanja. Naše storitve zagotavljajo:
  • centralizirano varnost - ker skrbimo za vse vidike zaščite pred zlonamerno programsko opremo in tako racionaliziramo postopek,
  • rešitve po meri - oblikujemo načrt zaščite, ki je konfiguriran tako, da ustreza vašim potrebam,
  • neprekinjeno spremljanje - naša programska oprema spremlja vaše naprave in sisteme 24/7,
  • redne posodobitve - posodobitve programske opreme za celoten sistem potekajo samodejno in rutinsko,
  • hiter odziv - naša programska oprema obravnava in odstranjuje grožnje takoj, ko jih odkrije.
 
Eden od najpomembnejših vidikov kibernetske varnosti - povsem v skladu z letošnjo temo kibernetske varnosti 'See Yourself in Cyber' je zagotoviti, da se vsi v vaši organizaciji zavedajo groženj in vedo, na kaj morajo biti pozorni, da se izognejo morebitnim kršitvam varnosti. Previdnost pri klikanju na različne povezave je pravilo št. 1 za vsakega zaposlenega, ki je na spletu in je prvi nivo obrambe za vašo organizacijo. Zato ponujamo usposabljanja za ozaveščanje o varnosti, ki uporabnike izobražuje, usposablja in dejansko izvaja metode ribarjenja (phishing), da lahko razvijejo bolj izpopolnjene spretnosti na področju kibernetske varnosti. Naši programi usposabljanja pomagajo uporabnikom pri varni uporabi e-pošte, družabnih medijev, programske opreme podjetja, sistemov za upravljanje podatkov in še več s prilagojenimi in privlačnimi metodami usposabljanja.
 
Vas zanima več o naših storitvah za zaščito pred zlonamerno programsko opremo? Izpolnite in pošljite kontaktni obrazec spodaj.
 

Konica Minolta Slovenija in Konica Minolta

Konica Minolta Slovenija, d.o.o. s sedežem v Ljubljani je hčerinsko podjetje družbe Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH s sedežem v Langenhagnu v Nemčiji, ki je hčerinsko podjetje v popolni lasti družbe Konica Minolta Inc. s sedežem v Tokiu na Japonskem. Konica Minolta s svojim edinstvenim strokovnim znanjem na področju slikovne obdelave, obdelave podatkov in odločanja na podlagi podatkov ustvarja ustrezne rešitve za svoje stranke - mala in srednje velika podjetja, velika podjetja in javni sektor - ter rešuje vprašanja, s katerimi se sooča družba.

 

Konica Minolta kot ponudnik rešitev za digitalno delovno okolje svojim strankam pomaga prepoznati in izkoristiti potencial, ki ga skriva digitalizacija, ter doseči naslednjo stopnjo digitalne zrelosti organizacije s ponovnim razmislekom o delovnem okolju. V podporo 'inteligentnemu povezanemu delovnemu mestu' Konica Minolta ponuja storitve v oblaku, IT, upravljanje tiskanja in video rešitev za delo na daljavo, sodelovanje, upravljanje delovnih procesov ter avtomatizacijo in varnost. Uspešnost podjetja pri spodbujanju preobrazbe je potrdila tudi družba IDC, saj je v raziskavi 'IDC MarketScape: Worldwide Print Transformation 2023 Vendor Assessment' družbo Konica Minolta imenovala za 'vodilno' na področju transformacije tiskanja. Konica Minolta je od leta 2021 Microsoftov globalni partner (Microsoft Global Managed Partner).

 

Konica Minolta s ponudbo Igniting Print Possibilities pomaga ponudnikom tiska, grafičnim ustvarjalcem in lastnikom blagovnih znamk maksimalno izkoristiti avtomatizacijo delovnega procesa za povečanje učinkovitosti. Podjetje zagotavlja svetovanje v vseh komunikacijskih zadevah ter vrhunske sisteme za profesionalni tisk za proizvodnjo, pakiranje in etikete. Naprave za dodelavo ustvarjajo tiskarske izdelke, ki izstopajo in ustvarjajo dodano vrednost. Konica Minolta se že več kot desetletje uveljavlja kot vodilna na trgu produkcijskega tiska v Evropi (InfoSource).

 

Za vse več organizacij je uspeh danes več kot le ozka opredelitev finančne blaginje - vključuje tudi varovanje okolja in pozitiven vpliv na zaposlene ter družbo. Konica Minolta se je s svojo zavezanostjo ciljem trajnostnega razvoja (Sustainable Development Goals - SDG) zavezala, da bo dosledno sledila svojim ciljem na področju trajnosti in družbene odgovornosti.

 

Podjetje je bilo večkrat prepoznano zaradi svoje bogate zgodovine družbenega prispevka ter zaradi prizadevanj za doseganje ciljev trajnostnega razvoja v celotni poslovni in dobavni verigi. Konica Minolta je prejela zlato priznanje 'GOLD Level Recognition Medal' v okviru trajnostnih ocen EcoVadis za leto 2024.

 

Konica Minolta je za svoje storitve na daljavo prejela prestižno nagrado 'Buyers Lab (BLI) 2023-2024 Pacesetter Award in Remote Service for the Western European market', ki jo podeljuje Keypoint Intelligence.

 

Podjetje Konica Minolta Business Solutions Europe je zastopano s podružnicami in distributerji v več kot 80 državah v Evropi, Srednji Aziji, na Bližnjem vzhodu in v Afriki. Konica Minolta Europe z več kot 8.800 zaposlenimi (od aprila 2024) je v poslovnem letu 2023/2024 ustvarila več kot 2,13 milijarde EUR čistih prihodkov od prodaje.

 

Po vsem svetu ima podjetje več kot 40.000 zaposlenih in posluje v več kot 150 državah.

 

Izrazi in imena izdelkov so lahko blagovne znamke ali registrirane blagovne znamke ustreznih lastnikov in so s tem priznani.

Kontakt

Kontakt

Matjaž Babnik

Vodja marketinga

Stiki z javnostjo

matjaz.babnik@konicaminolta.si

+38615680511

ŽELITE VEČ INFORMACIJ?
KONTAKTIRAJTE NAS!